torsdag, oktober 27, 2005

Vegopoliser is the shit just nu.

(alltid) Hade skrivit ett annat inlägg som FÖRSVANN om vegopoliser innan, utförligt. Så vilka är dom? Dom är alltifrån köttätare till trendvegetarianer (diverse vegetarianer som tycker att det är coolt och bra att vara vegetarian, käkar fisk, allt sorts godis, struntar i lite slaggprodukter i hårgel och annat. Nu dömer jag inte trendvegetarianerna. Det är deras val. Jag visste knappt varför jag ville bli vegan när jag blev det för lite mer än ett år sen. Men nu vet jag. Tack och lov. Jaja, vegopoliserna är alltifrån trendvegetarianer till köttätare, det de har gemensamt är att de INTE är veganer. De äkta veganerna är bara dom som inte dömer andra. Fuck the rest förstår ni? Vegopolisen smyger fram och kontrollerar, inte för att hon/han vill "hjälpa" utan just för att knäppa veganen i fråga på näsan, lite "haha, nu är du ingen riktig vegan lilla gumman"-över det hela. Tack och lov vet jag mer än både köttätaren och trendvegetarianen, Men i början av min lilla vegankarriär så undvek jag konsekvent det dom varnade mig för. Ingen fick ju tro att jag var en fuskvegan, right? De sa "inte kan du äta det. Jag lovar. DET ÄR BÅDE MJÖLK OCH ÄGG I BAGUETTE", fast jag VET ATT ALLT BRÖD ÄR ÄGG OCH MJÖLKFRITT UTOM scones och tekaka. Så dom HITTADE BARA PÅ. Jag hyser nuförtiden inga agg mot vegopoliser men jag blir irriterad. För deras uppgift är att man ska känna sig som en äcklig köttätare utan mål, de vet alltså ALLT. När någon in these days säger; "JO DET ÄR VISST GELATIN I DET GODISET", om mina goda djungelvrål säger jag bara "nej. det är det inte", dom kontrar, SÅKLART med; "Jo men det är det jag VET DET". Då bara ignorerar jag. För vegopoliser is the shit just nu och finns det några som kan dö är det dom.

(nån urgullig vegopolis kan ju analysera min text och skriva något om hur korkad jag är som inte visste riktigt varför jag blev vegan. Så här är det. Det kändes bara fel att vara något annat. Ren instinkt.) Klanka inte ner på nyblivna veganer, jocke I love you. Du är äkta som fan. Om någon annan nybliven vegan händelsevis vegopolisar runt dig så vet du vad det är (en trendis)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida