söndag, november 13, 2005

Helgen

Helgen: I fredags kom Oa till mig och vi kollade på idol och eh ja. Sedan vaknade vi tidigt på lördagen (jag vaknade och drog upp oa). Vi åt gröt (som vi alltid gör). Procedur?; Jag äter gröt, hon petar lite jag säger "ÄT" var femte minut, Oa slår sig för magen och gnyr "jag oooorkar inte mer" och då är jag klar. Sedan tar vi på oss eller lägger oss under täcket i nån timma och säger "nu går vi upp" hela hela tiden. Sedan klär vi oss och åker till stan eller centralen, i lördags till stan. Jag köpte en tröja.

Vi åkte bussen till trollhättan, älsklingen köpte gott och blandat, och åt middag hos oa eftersom oas mamma fyllt år och hennes pappa hade lagat j ä t t e g o d veganmat åt mig. Couscous med grönsaker och nötter och soltorkade tomater, sedan så pluggade oa (ett kort tag) sedan åkte vi med lisa till vänersborg för att se dyke alert, kurt cobain-kopian och starlet suicide. Allt var trevligt men jag förstår inte att dom lyckades genomföra spelningen med alkoholen i blodet (dyke alert). Oaälsklingen köpte vegovarmchoklad till mig och saft till sig. Jag fick träffa Lizas pojkvän Gustav, han var full och poetisk. Liza var också lite dragen, och sanne var väldigt kalas :D heh. ja, Liza är en härlig jävel. Deras spelning gick trots allt vin väldigt bra och starlets var ganska coola, fast det var berny-varning när jennifer star sa "jag trodde inte att jag skulle stå här idag för jag har mått så dåligt, men ni är så himla fina allihopa". blööö.. (you make my heart go boom boom boom boom baby) klyscha. Jaja, jag är knappast nåt starlet-fan iaf. När vi skulle gå sprang jag efter liza och sanne för att säga hej då, bakom mig stod vad jag trodde var Oa, jag kramade handen, Det var inte oa, det var lizas pojkvän gustav och det var pinsamt. Jag ursäktade mig efteråt och gick i famnen på Älsklingen.

Sedan åkte vi hem och åt vindruvor ><>hungrig och jag tvingade upp henne och vi åt gröt (vad annars?) som hennes mamma hade gjort. Havregrynsgröt, salt, über.

Sedan fikade vi med deras kompisar och sedan gick vi till tåget. Jag var omöjlig, sur och jävlig hela vägen dit. Jag var skitjobbig och det nojjar jag över nu. Men det är bara för att vi kanske inte syns förrän om tio dagar. Och det är ganska tråkigt :(

När jag kom hem gick jag omedelbart ut för att jogga (fan vad jag har latat mig i helgen. Ätit gott och blandat, druckit vegochoklad, ätit tofuglass. Kaloritabellen är oändlig. Hata mig hata mig.

Jag joggade en mil sen åt vi middag med min farmor. Jag åt varma grönsaker och en potatis. Gott. Nu sitter jag här och ska snart gå till gymmet och nörda mig. Sedan kommer jag hem, käkar en frukt och kollar på tv. Mitt liv är så jävla inrutat. Jag måste ha dagen bestämd när jag vaknar, helst dagen innan.

Vi har inte missat varandra en enda helg från augusti tror jag, så det kommer kännas knas ifall vi inte ses, jag älskar ju Oa.

(mest i världen)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida