söndag, augusti 21, 2005

illegalt

"Löpe, ostlöpe (kymas, kymosin)
Löpe består av slaktprodukter, enzymerna renin; som tas från kalvmagar och pepsin från grismagar. Löpe ingår i nästan all hårdost, andra mejeriprodukter som keso och en del mjukostar. Det finns ett fåtal ostar som är gjorda på vegetabiliskt löpe: Järnaost som distribueras av Biodynamiska produkter, samtliga Emmentalerostar av märket Valio (för storhushåll säljs också ostsorterna Polar och Lappi) samt två KRAV-märkta ostar från företaget Norrost: Västan och Ekeby ekologisk hushållsost. I hälsokostbutiker och stora livsmedelsbutiker säljs hårdosten Scheeze som finns i fyra olika smaker, det är en helt vegansk ost, den innehåller alltså inte heller komjölk. Denna ost kan hyvlas som "vanlig" ost men smälter inte i ugnen. En helt vegetabilisk mjukost finns i olika smaker under namnet Créme Nouveau."
-Just det.

Oaoaoa. Jag har en flickvän. Jag kunde inte sova mycket alls
(det låg ju en snygging brevid mig).

Jag tvingade Oa att lyssna på Doktor Kosmos en massa. Jag utbrast saker som "genialt" med darrande stämma, emellanåt.

Jag gick hem från centralen. Gått ganska ok idag. Ska träna på Linns gym imorn. Måste ringa henne nu ju!..

Tonårsfylla är tråkigt, överskattat, men livsnödvändigt för att förstå att man kommer få det roligt nån gång i livet. För jämfört med tonårsfylla är allt annat kalas. Jag menar; dricka billig äcklig öl, strula, kräkas, glömma väska, gå hem, andas på en arg far, gråta, däcka, vakna, ha förmycket ont i huvudet, gråta, kräkas. (vadå ekorrhjul).

Sparris är typ det godaste man kan äta, nyttigt också. Jag har ätit sparris till middag idag. Och det gör mig glad, fast man blir ju lite tung i magen. Det är inte kul. Att känna sig sådär jättefull på mat. Det är sådär.

"Du är den enda jag vill vara kriminell med"
"Du är den enda som får vara kriminell med mig"

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida