torsdag, november 17, 2005

idag.

Angående kaloriräkning i huvudet; Jag tror det går runt skitmånga tjejer som kan räkna kalorier i huvudet, snabbt utan att tänka på det. I mitt huvud finns en kalorisnurra, den slutar inte gå och jag önskar att jag inte kunde kaloritabellen helt utantill. Hur mycket det är i 100 gram potatis, 100 gram äpple, 100 gram ärtor, 100 gram choklad (fettfettfett), det är helt värdelöst egentligen. Jag registrerar varenda livsmedel innan jag stoppar det i munnen, om jag glömt spottar jag. Våran köksvåg används ganska flitigt.

Falafel med spaghetti längtar jag efter. Jag har ätit ½ portion gröt med ½ dl sojamjölk och 40 gram äpplemos till frukost, (och lite frön). Jag var ute och gick 1½timme imorse, sen skulle jag baka till min basgrupp. Jag bakade hallonmuffins och åt lite av smeten, säkert 200 kcal bara det. Frukosten? hm.. under 300, något sånt.
Jag åt ½ dl ris och 50 gram kikärtor till lunch, men inte bara det :D haha. Nej massa sallad också. Min tallrik ser värsta fettotallrik-aktig ut. Jättemycket på den. Men pizzasalladen ligger alltid där och det är synd för pizzasallad är så jävla gott. (OCH FETT FETT FETT). hEHE. Nu låter jag manisk men det är bara för att jag har inget annat att tänka på just nu. Jaja. 450 till lunch?

Nu är jag hungrig. Jag kan inte fatta vad det är för fel på fettomig, Jag är ju hungrig mest hela jävla tiden och nu är klockan 15.16. Lovat mig själv att vänta till fyra innan jag tar kaffe med sojamjölk. Sedan ska jag äta massakokta grönsaker till middag och potatis :)

Jag lär väl komma upp i samma siffra som igår. God damn it. Haha. Om jag inte hade smakat smet i morse. fan. fuck..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida