måndag, maj 01, 2006

Jag är så mogen

Ska snart ut och springa. Det är knepigt att jag hellre joggar än demonstrerar den första maj. Men det känns bra, ingen sol ute. (synd). Var uppe innan sju imorse och åt havregrynsgröt. Mums. Mamma råkade köpa osötad sojamjölk (som smakar värre än värst). Annat jag ska püssla med idag: Gå till pappas jobb och städa på eftermiddagen. Först jogga, tar nog 1,7 idag, då lär jag vara hemma strax efter ett. Sedan käka, sedan gå till pappas jobb och städa plus tillbaka. Efter det räkna matte och glo på tv samt annat nödvändigt. Mitt liv är så underbart inrutat.

Det är kanske inte så bra att vara såhär oberoende av andra människor. Jag pratar i telefon, men är för bekväm för att hitta på saker. En fika någon gång ibland. En filmkväll lite sporadiskt. Men jag tycker synd om folk som känner sig rastlösa när de bara är själva. De har verkligen missat någonting. Tänk om människor lade lika mycket tid på att lära känna sig själva som att lägga tid på att få andra personer att gilla dom, eller lära känna andra människor. Jag lägger förmodligen ner mycket mer tid på det förstnämnda. Hela den där grejen när man är femton år sedan och blir stressad av att inte vara ute hela tiden (man kan ju missa någonting). Jag är långt bortom att känna mig sådär tvungen att gå ut och kröka i vasaparken, kräkas bakom ett träd och känna sig sådär berusat ledsen.

Om 25 dagar är jag sjutton år. Men mognad är ingen siffra (då hade jag antagligen varit runt 40).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida