onsdag, maj 10, 2006

  • Varför döpte jag den här bloggen till en vegans bekännelse? Är jag verkligen såå pretantiös..?
  • Jag älskar att punkta upp saker, pricka av saker. Lista grejer. Man känner sig ju så himla aktiv då. Jag har en "saker att göra innan jag fyller sjutton"-lista på insidan av min garderob. Den är väldigt gammal. Den är groteskt pinsam. Så absurd. Klippa håret börjar den med. Det lär inte hända nu, inte då heller. Lite längre ner på listan står det lära känna mig själv. En annan punkt var få smalare armar. Det kan jag le lite åt nu. Hehe, som ett mål i sig att få smalare armar.. Underbara naiva mig. It is not going to happen.
  • Idag är det onsdag, igår var det tisdag. Jag vaknade tidigt, åt lite yoghurt, gick ut och sprang. Lyckades klara 2 mil. Det är längre än jag trodde jag skulle orka. Nästan en halvmara, nästan. Det var skönt, och jag sprang inte jättefort. Men det var fint, klockan var jättetidigt, solen höll på att gå upp mellan träden, då gick det upp för mig, att jag springer inte längre för att det ska göra mig smal, eller annorlunda, jag springer för att jag behöver det. Jag behöver verkligen springa mycket. Visst, ibland blir det till en tvångstanke, jag kan inte ändra mitt träningsschema, kan inte hoppa över. Men i grund och botten älskar jag det. Och det är skönt att veta.
  • Jag åt efteråt också, ibland är det svårt att veta hur mycket jag behöver. Sedan åkte jag till skolan och hade nationella proven med H och H. Hehe, kodnamn i bloggen, så spännande. Det gick ok. H fyllde år och hon såg så sommrig och fin ut i vit kjol. Sedan åkte vi till slottskogen några och picknickade med bröd och vindruvor och jag kissade i skogen för första gången på skitlänge. Det var hemskt. Jag hatar att kissa i skogen. Efter det åkte jag hem och gick på biblioteket och åkte till stigbergstorget (igen) för att gå på oceanen och dansa, eller nja, jag tittade mest på storasyster när hon dansade. Jag var lite svartsjuk för att hon var så duktig. Ibland trivs jag bättre med att vara lite pryd och tråkig, ibland sämre. Men jag är oföränderlig. Jag är sån här. Sedan åkte vi hem till henne i Hjällbo och kollade på sexandthecity i en kvart, sedan somnade vi.
  • Idag vaknade jag ganska sent, runt halv nio och gjorde chokladgröt till mig och andrea. Det var GOTT. recept: fiberhavregryn+vatten+massa kakao samt socker. koka, Ät. GOTT.
  • Efter det åkte jag hem till H och vi drack te. Det var trevligt. Jag fick en massa insikter och ibland blir jag bara tacksam för att människor som H finns. (Tack H, jag är alldeles för svensk för att vara som du)
  • Sedan åkte vi till skolan och det var god mat, pasta med tomatsås. Mumma. Sedan hade vi uppenbarligen ingen data-lektion. Så jag åkte hem, gick en bit och sedan intervalltränade jag 5+2. Kort distans. 3 minuter fort+1minut långsamt. Inte jättejobbig, men det gick fort och det är nog bra för mig att inte springa 2 mil varje gång. (jag orkar ändå inte det:) + att kondisen förbättras mer om man varierar träningen.
  • Nu ska jag träna FT, det är bara 30 minuter. bål-och-rygg. Imorgon blir det längsta distansen på morgonen och kanske lite styrketräning. Ska ta det lite lugnt med.

Tack. Tacktacktack..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida