fredag, november 03, 2006

rutiner.

Oj vad jag fryser!
Konstant, inomhus, utomhus, på cafeér. Ö v e r a l l t !

Ännu en anledning att gå upp ett par kilon ><

Jag trivs faktiskt inte med att huttra och ha kalla fingrar och händer. Det känns inte bra alls nu när det är nollgradigt och det kommer defenitivt inte kännas bra när det är minus 10 grader..!

Idag är det fredag och har hunnit med lite iaf. Var ute på en långpromenad innan frukost, gjort varje dag denna veckan faktiskt, underbara vintersol <3 kall röd näsa liksom.. Städat, och till och med pluggat lite matte, pratat med isa en lång stund i telefon, läst i min braiga bok. Snart ska jag byta lakan.

Skulle träffat oa idag, hon ska ju T.E.X få sin tröja, men hon struntar i det? Tror jag.

BLÄ jag måste sluta schemalägga mina dagar på det horribla viset.- Helt hemskt att jag måste ha en struktur som följer klockslag nästan för att leva.. typ "klockan ett ska jag till biblioteket, sen äta lite frukt, sen klockan tre måste jag göra det och det".

Det är en sjuk tvångsmässighet och jag tror det hänger ihop med anorexin. Det där med att göra något utanför schemat, det gör så förtvivlat "ont", alla rutiner, alla matrutioner, alla livsregler - tänk om jag bara skulle sluta med dom? hur skulle det gå? galet? skulle jag bli groteskt fet? svar: n e j! skulle jag bli en lat äcklig människa? NEJ , jag skulle bara må lite bättre i mig själv och orka mer, utan massa dumma regler.

Nu ska jag byta lakan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida