fredag, juni 19, 2009

Midsommar. Jag har tagit på mig att skjutsa min mamma och pappa till deras festande och hämta dem några nubbar senare (inte mina nubbar naturligtvis, utan deras). Det gör inte så mycket. Jag har börjat bli lite "allergisk" mot sådana här högtider, samma med nyår. Då var jag hemma hos mina föräldrar, somnade innan midnatt och det var helt okej.

Har avslutat första året som studerande och hur det gick vet jag innerst inne, blev bara godkänt. Det är en skillnad mot andra utbildningar, där det gäller att klara tentor och få en examen. Min utbildning ser inte ut riktigt så. Betygen ska "toppas" och redan nu känner jag mig panikfylld över att det kommer stå minst ett B i mina papper. Övervägde till och med att söka till ett annat lärosäte, och alltså börja om hela utbildningen för att radera det där B:et. Rätt knepigt egentligen.
Försöker lugna ner mig med det där, men det känns lite redan som om min framtid är förstörd. Allt på grund av tenta 2 där jag gjorde bort mig totalt..

Har börjat jobba och gjort det ett par veckor. Helt okej. Orkar ju inte hålla på i mina kollegors dryckesvanor men annars är det okej, haha.
+0
Har även fått en FET skatteåterbäring (vilket var tur eftersom vi bara fick halva bidraget+halva lånet av CSN 25 maj.. Men: efter att ha betalat hyran (4500), TV-avgiften (500) årsprenumeration på morgontidningen, vuxet eller? (700) telefonräkning (750) och köpt lite toppar och två (TVÅ) fransklänningar på HM så är det bara ett par hundra kvar. Som jag ska klara mig på till 15 juli. Haha, bra planering där.

Fransklänningarna var ju kanske mindra nödvändiga, men det var halva priset. Visserligen äger jag en redan av samma modell. Så nu har jag TRE likadana, i olika färger. hehe, behövs det? nej men det var min sommarlovspresent till mig själv kan vi säga..

2 kommentarer:

Blogger Anna sa...

vilka färger undrar man då genast??
bilder tack!

12:23 fm  
Blogger Frida sa...

Har följt din blogg ett tag och måste bara säga en sak.. du ska vara så sjukt stolt att du har klarat dig igenom ett helt års studuier!! Jag är sjukt imponerad av dig, att gå direkt från gymnasiet och börja plugga är inte det lättaste. Mitt första år på universitetet var fyllt av kuggade tentor, dåligt självförtroende, prestationsångest osv. Skit i betygen, jag är övertygad om att det kommer gå hur bra som helst för dig i karriären ändå!

10:49 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida