måndag, april 06, 2009

dagar, veckor




Tja, så har ännu en månad gått. BLOGGTORKA! om man bloggar i snitt ett inlägg i månaden är nog meningen borta. Så antingen slutar jag med det här lilla bloggandet som tog sin början när jag var upprorisk femtonåring, eller så kör jag på tills jag blir gammal och grå så jag har nåt att titta tillbaka på, en vanlig dagbok funkar ju inte för mig, som har köpt typ.. fem kalendrar i år (i hopp att en ny finfin kalender ska få mig att bli organiserad, noggrann och bra med att skriva upp saker) utan att ha klarat användandet fler än tre dagar per kalender. Oh no.

Ja, jag kämpade ju järnet för förra tentan, slet som ett djur från 8-20 varje dag, instängd på biblan, ibland varierade jag mig och satte mig längt bak i biblioteket, istället för min vanliga plats (haha) långt fram. Jag tragglade gamla tentor, läste tolv tjocka böcker, strök under, flikade, gjorde övningar, diskuterade med vapendragare M (som vi har pluggat han och jag). Utöver det hann jag ingenting, tog mig tid för att springa långpass då och då och åt mackor/pluggodis all the time (vilket resulterade i några sköna pluggkilon, haha)-

Och gjorde tentan, och fick blackout, skakade av nervositet i fem timmar, fem plågsamma fruktansvärda timmar, blandade ihop allt av ren prestationsångest (FAST JAG pluggat SÅ mycket, och kunde hur mycket som helst). Vilket resulterade i 17.5 på tentan, 17.5 av 30. Förfärligt, förfärligt, förfärligt. godkänt gick vid 15. Visserligen kuggade 1oo personer av oss 200 som gjorde den, men det hjälper inte mig. Jag önskar jag kuggat så jag kunde göra om den, så mycket tid jag satsat, så mycket jag bortprioriterar. Igår tvättade jag för första gången på jättelänge = kläder ÖVERALLT, jag har t.o.m kläder på tork på köksskåpsluckhandtagen, överallt! Menmen, skönt med rena kläder.

En av dom sista dagarna innan tentan fick jag flippen och shoppade loss på pengar jag inte har (men jag fick skatteåterbäringsbeskedet för några dagar sedan = 9500, nu kanske jag t.o.m kan unna mig en köpdag till innan terminen är slut.)

köpte;
fransklänning (mörkblå) fast det var över en månad sen.
Det jag köpte nyss var 2 styck linnen, ett paket sockar (haha)
två klänningar, den med nån rynkgrej över brösten (avtagbara axelband.SÅ fin. Fast det är min.. tror jag har cirka 20 svarta klänningar, Har nån hangup på sådana.. har sex axelbandslösa nu.. minst fyra med polokrage, flera stycken halterneck, spagettiband, mer linneaktiga, spets. huvva, vad mina pengar går till egentligen.. hah! En annan också, men den finns inte ute än på internet, organic cotton, jätteskön! knyt i midjan.
Samt en playsuit från HM, som inte heller finns ute än (men den ser precis ut som den på bilden (från topshop) fast den är blåblommig. Jättefin, lite vågad, undrar när jag kan ha den, hoppas jag kan ha den i skolan, med mörkare strumpbyxor kanske.. hm.. Och mina ljusblå tygskor. Ja det funkar nog. Och om man ska ut, kanske ihop med högklackat (som jag iofs är kass på att gå i).

Jag köper verkligen för mycket, något annat (lite roligt) är att jag köper köttpålägg i princip varje dag. Köper mer köttpålägg än någon annan mat. Fina köttpålägg, har fått nån hang up på chark-fin-köttpålägg. Rökt kalkon! prickig korv! basturökt skinka! Och ost då, shit vad jag inte skulle klara mig utan mackor. Jag är helt orkeslös, långkok för hela veckan i skolan är inte min kopp te, tar sån tid att laga mat! Men igår var jag ambitiös och stekte massa kyckling, gjorde potatis, sås, grönsaker, resulterade i fyra matlådor, så nu blir det varm mat på dagen i allafall.
Men mitt köttpåläggsköpande; haha det är verkligen roligt, det är ju så dyrt. Men gott, och en liten tröst i min grå vardag, nja så grå är den ju inte. egentligen. men långa sega dagar, då piggar kalkon upp!

Mja, nu är det tenta om lite mer än två veckor och jag har pluggat betydligt sämre, visserligen suttit ungefär lika länge, men sölat, tappat sugen lite efter förra tentan (fast jag borde plugga så att ögonen blöder för att ha chans på mer än bara B.) Blir nog från och med imorn, är "före" i läsningen och har läst alla tjocka böcker till den här tentan. Men det hjälps inte när läsningen är oeftertänksam och bara haffsig, inget reflekterande här inte..

Nu längtar jag lite till sommaren, JOBBA! tänk va, en 40 timmarsvecka med TVÅ DAGAR LEDIGT I VECKAN, TOTALT LEDIGT! herregud, och att kunna gå hem efter jobbet och sova gott utan dåligt samvete, utan ständig "borde hinna det det och det, borde förstå det det och det": SÅ skönt !

Nä. Har massa saker jag vill göra som jag bortprioriterat: mejla gullanna t.ex, skicka brev till exets mormor (hon var jättesöt och skickade ett presentkort på konsum till mig, hur snällt är inte det, var ju snart ett år sedan det tog slut mellan J och mig!), ringa farmor, ringa mina vanliga vänner, kontakta min syster, städa.
Ja allt får vänta tills imorgon, är så sjuuukt trött. Ska springa en sväng på morgonen också längtar! Och träffa en gammal högstadievän för promenad på kvällen. mysigt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida