tisdag, mars 03, 2009

nyinflyttad


"Vi är nu inne på dag tre". Hehe, ja jag överlever ju hittills. Har flyttat in och monterat upp bord, säng, stolar, äntligen fått igång internet och donat dagarna två. I måndags hämtade jag nyckel, sen började vi inflytten med alla tusen lådor. Jag har mycket grejer... Sen köpte jag ett jättefint tiksoffbord (50-tal) och hämtade det, fick också ett sött nattusbord i teak från farmor. (Ja jag gillar teak), haha.

Kom hit, och de fick städa åt mig eftersom den förra hyresgästen var en gris och inte städade något.. Usch.

Jag märker hur mycket jag saknar. Kyl och frys ekar tomt och igår köpte jag mat hela dagen (dyrt!) Macka, lunch, kaffe osv. Så igårkväll fick jag ta en liten handling, mjölk, ost, bröd och grönsaker så länge. Och sen hade jag lite hemifrån, så jag tänkte vara huslig och göra matlådor igår, typ pasta och sås. Men så hade jag ingen olja hemma och det skulle vara mindre gott med en tomatsås utan lök, olivolja och sånt utan bara krosstomat, så jag skippade det. Men nu på morgonen tog jag en joggrunda och passade på att köpa olja och en osthyvel som jag inte heller hade..

Nu är klockan sent (nio) och jag måste rusa till skolan. Tur att det bara tar tio minuter dit!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida