tisdag, maj 16, 2006

today

Tjo..
Nationella prov i Matte A. Min mattelärare rune är väldigt snäll. Vi fick sitta kvar över tiden. Tillslut var det bara jag, Anna och Henrietta kvar. Det var hemskt. Jag hade många uppgifter kvar och vi skrattade och var maniskt förskräckta (vilket underbart uttryck) eller något sånt. Sedan gick Henrietta och jag hade fortfarande många uppgifter kvar. Jag dunkade huvudet i bordet och skrattade lite. Mest för att visa Rune hur galet genialisk jag var? Moahaha. Tillslut hade det gått nästan 50 minuter över tiden och Rune började titta på klockan. Jag lämnade in och gick. Den här roliga upplevelsen fick mig att bli glad hela dagen efter det. Helt och hållet upplyftande. Jag får säkert godkänt! Varför var det så bra? Inte en sekund på nästan fyra timmar tänkte jag en tanke på mat, eller träning, bara matte. Det händer nästan aldrig. Ibland känns det som om det är allt som snurrar i mitt huvud 23 timmar om dygnet. Alla drömmar. Det kanske är inbillning. Förmodligen.

I söndags sprang jag 22 km. Det var bäst hittills. 2,2 mil på två timmar. Det var fint.. Inget regn, bara helt lugnt i skogen. jag tränade bodypump på kvällen några timmar senare och han som ledde passet såg helt manisk ut och berättade att man bränner 600 kalorier på ett bodypump-pass. Jag ville inte veta, men nu vet jag det. bläää.

Igår vilade jag, gick bara en kort runda. Idag efter nationella och teatern gick jag hem och gick till skatås för att intervall-träna milen. Det var skitjobbigt. Mycket jobbigare än att springa 22 km i normaltempo. Jag växlade mellan snabbt tempo i 3 minuter och lite långsammare i 1 minut. Jag svettades men sedan sprang jag hem och sen var det över. Och nu är jag bara glad och lycklig. :) Nu ska jag dricka grönt te sedan ska jag på bodypump och lyfta tills jag mår illa och darrar, sen ska jag äta och sedan sova och imorgon ska jag inte röra en tå. Hoho jaja.

När jag går ut säger jag att jag går ut och går, det blir lugnast så. Pappa bara börjar skrika och domdera och det får mig att må dåligt. Som om han vet mer om min kropp än jag.

Vad negativt allt lät nu. Nej. DET ÄR FINA FISKEN.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida