fredag, maj 12, 2006

yäs.

Igår klarade jag 21 km, första gången på den distansen, en halvmara. Kändes ok. Sedan styrketränade jag på kvällen, länge och hårt. Det var jobbigt men jag SOV SÅ GOTT :p

Idag hade vi idrott, sprang runt fyra km, sprang fel också. Sedan åkte jag till yogan och det var jätteskönt. Nu är jag hemma och imorgon ska jag inte ens vifta på tårna. Imorgon vill min kropp ta det lugnt och slappna av känner jag. Har sprungit fyra dagar på raken nu och det är inte bra med tanke på skaderisken, max varannan dag bör man. Det värsta som skulle kunna hända just nu är ifall jag skulle få en inflammation i en muskel eller nåt. Det är inte bra, och man får inte träna på jäääättelänge. Eller ja, vad ytlig jag verkar, det finns värre saker som kan hända, mycket värre saker. Imorgon är det göteborgsvarvet och det känns jävligt surt att det kostar 600 spänn att vara med nu, annars hade det vart skoj. Fast imorn gör jag TVÄRTOM (och lyssnar på min kropp, fast det är svårt) och jag ska vila. Det finns gånger då jag inte orkar träna, och det är lite halvtaskigt att ta sig ut och göra det. Men vilodagarna är nästan lika jobbiga, att motstå att ens gå ut en liten runda, att bara ta det lugnt en dag är ju skönt. Men det är svårt att slappna av.

Nu ska jag skriva om något annat, mitt liv verkar ju väldigt fyrkantigt om man dömer det efter min blogg. Jag var på hälsokosten idag (I love hälsokosten) och köpte vegopålägg. Har alltid varit lite rädd för pålägg på mackan, men nu på senare tid har jag alltid det, flera olika. Sesampasta och sojapålägg och avocado. Jag älskar avocado, det kan man ha till ALLT. Alltid. höhö.

Eh.. Jag lånade en bok i förrgår om en som gick igenom ett könsbyte på åttiotalet, hon skrev en artikel om det då, och en nu. Den är väldigt bra den boken men fy vad arg man blir på alla trångsynta läkare som inte fattar ett dyft och alla psykologer som tror att människor som föds i "fel kropp" måste exempelvis ha lekt med dockor hela uppväxten och identifierat sig själv som sessa för att få bli kvinna, eller motsatta ha lekt med bilar och tufftufftåg och alltid varit manligheten själv för att få bli man. Det handlar ju inte om det. Dumma läkare..

Idag kommer min mormor ünt morfar, de ska vara här hela helgen.. puh...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida