måndag, oktober 27, 2008

En måndag i läsesalen

Nya tag - det hjälper inte att gå och deppa, allt blir bara värre då. Idag så var jag stressad. Kom till skolan tio över nio (tur där med akademiska kvarten tänkte jag) för att mötas av en tom entré. Jaha? Vi är 250 jurister, så det är liksom aldrig tomt där vi ska vara fem minuter innan föreläsning. Så gick jag närmare dörren till salen och såg lappen där det stod att läraren var sjuk och vi började med nästa föreläsning 11.15.. Likabra, så jag kom iväg till skolan. Satt i läsesalen två timmar och läste i civilrätts-boken. Den är ingen bok att njuta av precis.. hehe, men förhoppningsvis lär den mig något. Därefter föreläsning två timmar, lunch (som jag drog ut på i över en timme.. behövde sällskapet), sen köpte jag två tunna böcker för 350 pix - obligatorisk litteratur.. Jag tog mig i kragen och satte mig i läsesalen 3 timmar till nästan. Sen drack jag kaffe, åt mellanmål och gick hem. Kändes ändå ganska bra att jag fick läst så mycket idag. Blir upprepning på det imorgon. Väl hemma hade dom väntat med middagen för min skull. Gullfamiljen, kyckling i ugn, med ugnsrostade rotfrukter och sallad. så gott! Slötittade på "livet i fagervik". Den är ganska trevlig tycker jag.

Imorgon ska jag på praktikerbesök med min nya grupp. Vi ska till en advokatfirma och fråga om jämställdhetsgrejer och sen ska vi prata om det på onsdag inför klassen. Det är intressant, trot många har fina "jämställdhetsplaner" osv <(fina förpackningar men tomt innehåll). Man har ju hört om den skeva fördelningen, trots att merparten av alla som examineras är kvinnor.. Men kanske svänger nu när gubbarna blir pensiosar..?

Nåja. Nu ska jag sova gott. Om jag somnar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida