tisdag, oktober 21, 2008

Kanske dags igen.

Nu ska jag producera ett inlägg om dagen tror jag. För min skull. För det här med dagbok funkar inte för mig. Och jag behöver ha en sorts ventil. För jag tänker så mycket och mal med det i huvudet, men sedan när jag får se vad jag tänkt i skrift kan jag liksom tänka mer konstruktivt. Inbillning? Mitt liv funkade nog som bäst när jag höll på och "bearbetade" allt jag tänkte på.

Har en jättestor tenta på fredag. Första tentan. Och det gör mig nervös och skakig och helt ofokuserad, och när jag försöker "tentaplugga" (som jag väl borde göra dygnet runt nu om jag förstått andra studenter rätt) så blir det mest kaffepaus och titta i taket. Varför? som om jag hade något bättre för mig när jag sitter där i läsesalen, jag är ju ändå där för att mala i mig all kunskap. Och jag vet ju hur oerhört bra allt känns när jag suttit och LÄRT mig saker. Eller gjort seriösa försök och förstått vissa samband jag inte fattat innan osv. Är fullständigt livrädd för att kugga. Har haft mardrömmar i flera nätter. När man får tentaresultaten, och jag är ett poäng från godkänt. Hur det skulle kännas i mig. Jag känner bara nu att jag får vara snäll mot mig på första tentan, förväntar mig inget bra betyg, men blir skitglad om jag bara fixar godkänt. Det är okej, första gången. Jag har antagligen inte pluggat tillräckligt eller på rätt sätt.

Så här kommer löftet: Från och med nästa vecka blir det arbetsdagar för mig. Alltså 8-17 i skolan, oavsett om vi skulle ha föreläsning bara till 15 någon dag. Jag måste ha arbetsdagar, för att därefter vara ledig. Tror det är nyckeln, för är jag hemma´- då blir det inget gjort. Eller sitter jag på kvällarna för mycket så är jag trött och orkar inte tänka.

De senaste veckorna har jag: haft sista jobbhelgen, det är skönt. Behöver helgerna fria nu, lite plugg, lite vänner, lite höstpromenader. Och kanske lite ensamtid. Jag älskar hösten när det är fina dagar, man får njuta för snart är det förbi och kommer bara vara regn och elände. Vill att november passerar fort och smärtfritt. För det är tråkmånad 1. December är julkalendern. Jag längtar efter julkalendern, något så ofantligt.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida