måndag, augusti 25, 2008

Ingen kurslitteratur


Nej jag har alltså inte skaffat någon kurslitteratur. Alls. Så slappt och öförberett av mig..

Igår var jag fortfarande förkyld. Lördagen tillbringade jag på jobbet all day long. Blev depp över att inte få ledigt den 6e. Men om jag har tur löser det sig.

Sen igår så lekte jag med mina nya klasskamrater som man ju gör på nollninG. Vi fick mest visa våra eminenta danskunskapet, käka mat och vänta. På kvällen gick jag till en kollega för tjejkväll. Vi blev ganska många, 13-14 kanske. Dröjde inte länge innan en av dem (hon är kring 24-25 tror jag) sa att "oj jag KÄNNER verkligen hur tjock jag blev nu. ÄR det MÖJLIGT?". Varpå det följde en låång harang av "jag är sååå och så tjock". Jag trodde det bara var kollega 1 som klagade på detta (eftersom jag hört det innan och försöker hålla mig undan sånt). Blev så besviken på mina kollegor. Och det följde något som var "åå jag har inte ätit middag men så mycket chips" (jada jada jada). Och där satt jag som hade haft kolugn dag, med mycket mat, chips dipp och godis. Ska man suga åt sig sådant? Nej man får skjuta det ifrån sig. Tänker på hur många sånna dar jag haft utan att det "hänt" något. Så onödigt att det är i tjejgäng sånt tas upp! Och mina kollegor, alla är vuxna liksom. Få under 20.

Idag klev jag upp fortfarande förkyld, käkade, segade fram till eftermiddan, då träffade jag R, en söt tjej som börjar på juristprogrammet nu samtidigt som mig. Vi åt glass och gick och hämtade datorlösenord.

Nu har jag just ätit middag och min farmors syster kommer förmodligen dö inatt. Mina föräldrar åker till sjukhuset och jag ska snart träffa mina kollegor för avslutningsgrejsemojs. Känner inte min farmors syster så himla väl och det känns lite vridet att jag ska ut nu när hon ligger och lider.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida