fredag, oktober 24, 2008

Tentan gick inget bra.

Klockan nio imorse satt jag med ett häfte framför mig i en tentasal, stor som en fotbollsplan, med 249 andra juriststuderande, och en massa annat folk som skulle tenta. Första frågan tog en timme, vi hade fyra timmar på oss, sex stora frågor.
Jag fick tidsbrist
Det blev panik
Inga slutsatser, eftersom jag fick hoppa fram hela tiden till nästa fråga, fram och tillbaka. I mån av tid.Det var hemskt.

Och när det var över grät jag hela vägen hem.
Och ringde min mamma
Och kände mig som femton, när man blir sådär ledsen och förtvivlad för man vill så gärna
Och jag vet att jag vill plugga det här, för det är kul.
Jag får lära mig att studera effektivare,
i värsta fall blir det omtenta. Och det är väl inte hela världen.
några "högsta betyg" är det inte fråga om här. Om jag blir godkänd blir jag överlycklig, men det är tvektsamt.

Man får resa sig och gå vidare.
Det var tentafest idag. Jag sa innan att jag skulle gå om det kändes okej, men det är inte alls rätt för mig idag. Blev hemmakväll med mamma och pappa. Vi åt fisk, sås och potatis, massa äppelpaj med grädde. Kändes bättre än en snefylla hade gjort.

Nu ska jag sova. Och kanske försöka slappna av.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida