lördag, augusti 23, 2008

lägenhet?


Hej hopp, nu är det lördag och jag ska jobba till midnatt.. Har varit´bilsjuk ett par dagar nu, huvva! Ändå gick jag på en nollningsgrej i torsdags, men det var roligt och nog bra att jag gick. Fick köpt plats till banketten och ett par sittningar. Annars har jag jobbat en del, tagit det lugnt och inte gjort saker jag borde ha gjort. Typ köpt kurslitteratur har jag icke gjort. Måste skaffa sju dyra böcker + lagbok.. Det kommer svida. Och en pyjamas måste jag skaffa mig, tema på tisdagens sittning.. Och på måndag är det en liten avslutning med jobbet(för alla som slutat efter högsäsongen). Då ska jag dricka vatten.

I torsdags fick vi uppdrag vi skulle göra, i vår grupp var det att ; hitta en kändis och fota oss med den (vi försökte med allt, hittade ingen kändis, gick slutligen runt i stan och frågade om den och den kunde tänka sig att låtsas vara känd. Slutligen fick vi faktiskt tag på en inköpt brasiliansk kille som spelade för GAIS som vi fotade. Inte ful den killen). Sen skulle vi ringa en radiostation och hälsa till kommitéen i radio samt få en låt spelad för dem. Det lyckades vi också med. Sen skulle vi vinna en vinst på t.ex Liseberg åt kommitén. Gick bra det med. En annan grupp av juristerna skulle storma Chalmers. Så de drog ihop ett stort gäng som sprang in i Chalmers och dansade/sjöng. På kvällen var det en fest (som jag var för sjuk för att gå på- tema antiken) men var på förfesten med en jättetrevlig tjej. Hon kom till mig innan och lånade ett lakan så vi var toga-klädda (i tron att Alla andra också var det). Sen lallade vi runt efter lägenheten som vi aldrig hittade, slutligen gjorde vi det och då var ingen klädd som vi. Men det gjorde inget. Jag drack te, åt nötter/chips och tog mig hem när de andra skulle vidare.

Igår var jag hemma med mamma och pappa och på kvällen åt vi grillat. übergott. Grillat kött. Hur har jag klarat mig utan det.. Sen pratade vi, pappa sa något i stil med "När du sitter ting": Jag blev lite rasande, skojar gubben med mig?? Är hans förväntningar seriöst att jag ska bli en av de FÅ procenten som sitter ting, vet han hur svårt det är. Förstår han att man måste ha AB på ungefär samtliga tentor. Att de aldrig kan vara nöjda och bara stötta mig oförbehållslöst? Jag kom in, glad över det. Självklart ska jag göra mitt bästa, självklart ska jag plugga hårt. Men jag är ingen A-människa. Jag kan inte göra mer än mitt bästa liksom.
Och de här med att de inte kommer hjälpa mig med något som har med lägenhet att göra. De tycker det är såå onödigt då jag likagärna kan bo hemma..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida