tisdag, augusti 19, 2008

universitet

Ja, igår var jag på universitetet. Jag var nervös, jättenervös! Lite som att börja skolan när man var liten fast då var det bara att haka fast i någon och meddela att den personen var ens nya bästa vän. Klart liksom.

Nu är ju alla vuxna, och går i nya korridorer och sneglar på varandra lite men inte för mycket och så fick vi lite info om nollning och sådär. Sen väntade jag (och resten av alla) i timmar för att betala kåravgift, sen hade jag inget antagningsbevis så jag fick springa till biblioteket och hämta ut det + ett kort och sen fick jag äntligen betalat, men då hade alla gått, fast en tjej som jag kände igen sa jag lite snabbt till "att dig känner jag igen och detta låter konstigt, men kan jag ta ditt nummer?". Och det fick jag (jag måste ha verkat jättemärklig - väldigt osvenskt av mig!)

Sedan sprang jag till jobbet (var också tvungen att ringa mig "ledig" i fyrtio minuter för att allt dröjde).

Jobbade hela dagen och fick sen skjuts hem av en shysst kollega. Ska till jobbet strax och jobba heldag, sen hem och sova, imorn blir det jobb igen och sen vet jag itne.

Jag undrar hur det kommer gå med allt, jag är nervös över att inte förstå det juridiska språket och så.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida