tisdag, december 02, 2008

veckan som varit då?


Ja, nu är tentan äntligen över. Vilken ågren jag hade i förra veckan..! Varje dag satt jag helt maniskt och försökte lära mig till sena kvällar. Tentan i fredags förmiddag gick väl.. sådär. Förhoppningsvis godkänt, men knappast mer än så. Undrar om det alltid kommer vara så? Jag blir så nervös av tentasituationen, att sitta där med flera hundra andra i knäpptyst sal och se hur alla skriver frenetiskt. Det gör mig stressad..! Och då blir jag nervös, och orolig och känns som att all kunskap bara rinner ur mig, när jag kliver in i tentasalen som är stor som en fotbollsplan. Läskigt!

På kvällen var det tentafest, trodde nog att det skulle vara torrt och lite tråkigt men det var riktigt kul, hänger ju inte med folk ut så ofta från universitetet då jag ändå inte kan komma in någonstans. (under 20). men nu var det ju mer arrangerat och jag hade trevligt. Träffade två überlånga grabbar från min klass jag inte pratat med innan som också gillar att springa, så vi bestämde löppass på söndag innan jag lite överförfriskad tog vagnen hem. Kom hem typ halv fyra, åt kött, mackor och tittade på vänner.. Sen somnade jag kring fem. Vaknade halv åtta i lördags med svettningar och att hjärtat dunkade. Hatar att vara bakfull, det är därför jag dricker så sällan nuförtiden. Det blir ju bara värre och värre (hemskt att man kan säga så när man bara är nitton)..
Hade en slapp bakfull dag, gick inte ett steg ungefär. Kollade på julmarknad med mamma och pappa, träffade J och några vänner och drack te, åkte hem och somnade tidigt.

I söndags var det långpass med mina nya löparvänner, haha. Den ena killen hade överskattat sin förmåga en aning och var helt död efter halva. Men jag och M fortsatte. Det var trevligt, idag hade vi dessutom sovmorgon så jag föreslog morgonpass och det var kul med sällskap. Sen idag har jag pluggat med min grupp och nu sitter jag på egen hand och pluggar. Vi har opponering mot en annan grupp på torsdag. Vi ska opponera på deras PM, har aldrig gjort något sånt innan så jag hoppas det går fint!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida