onsdag, november 29, 2006

Å jag var så arg idag. Gjorde middag till mamma, vi åt tillsammans. Hon sa "du måsteta ledigt på fredag förmiddag". Jag sa "nej det går inte, vi har litteraturskrivning då". Hon sa att dom hade ringt HENNE från anorexikliniken på östra och gett oss tid på fredag förmiddag.

1: varför ringde dom inte mig, det är ju MIG det gäller.
2: varför får jag en tid två dagar innan?
3: varför ska just jag vara ett sånt jävla sär-barn som måste ta ledigt hela jävla tiden från skolan eftersom jag har läkarbesök hit och dit. Varför måste jag få en tid just klockan tio? När vi har skrivning, 3 timmar. Jag vill inte göra skrivningen senare, Jag vill ha samma förutsättningar och villkor som andra. Jag vill inte sitta på östra och bli bedömd. Jag vill inte. Jag satt och grinade i vardagsrummet, och var arg. Jag blir inte arg så ofta. Det är nog därför jag håller på som jag gör. Det trodde humlan iaf. Att jag låter all ilska gå ut över nåt annat - typ mat. Och det var så frustrerande att känna hur arg jag blev, och hur problemet växte och att jag INTE kunde gå ut och gå fort, eller springa, eller göra nåt. Sitta som ett miffo i min soffa. Jag kände mig som i en bubbla. Gjorde kaffe och grät och skrek lite på min stackars mamma. Som förresten inte tycker om mig. Allt det här har gjort att det blivit en vägg mellan oss. Hon säger att jag överreagerar över skrivningen. Att jag kan göra den senare.

Men jag har mejlat kexan och frågat om jag kan göra den halv åtta istället. Och få kortare tid på mig för att hinna sen. För jag vill inte vara ett jävla problembarn som måste ha massa lättare i skolan och sånt. Jag ska fixa mvg på det. Jag har pluggat flera veckor och jag är värd att vara normal. Jag är värd ett rum fyllt med skrivångest och en lärare som kryssar mellan bänkarna. Jag är värd att ha normala förutsättningar och krav och inga sympati-"du gör så gott du kan lilla fuskanorektiker"-krav.

Förresten vill jag inte ens till östra alls. Oavsett tid. Det har jag sagt från början. Dom är helt knäppa där. Dom borde lägga tiden på folk som äter några frukter per dag och inte vet vad normal kosthållning innebär. Dom borde se en dag i mitt liv och fatta att jag inte lever på nån svältgräns utan tvärtom äter mycket mer än när jag tränade.

fuck it.
BLÄ. jag har ju ledigt på fredag eftermiddag. JAG VILL GÖRA SKRIVNINGEN DÅ OCH GÅ HEM OCH KÄNNA MIG JÄVLIGT NÖJD MED MIG SJÄLV OCH SLAPPNA AV HELA HELGEN.. KANSKE GÅ MED LINA ELLER ANNA ELLER NÅN ANNAN OCH FIKA EFTERÅT OCH SKRATTA ÅT ATT NÅN LÄRARE LUKTAR VITLÖK. JAG VILL INTE SITTA MELLAN MINA FÖRÄLDRAR MITTEMOT HON ÖSTRA-TANTEN OCH VÅNDAS. Ja, båda föräldrarna MÅSTE vara närvarande. Helt sjukt. Om 7 månader är jag 18 år, vuxen, myndig. Ändå ska jag behandlas som ett jävla autistiskt barn. DET ÄR FEL.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida