lördag, november 08, 2008

lördagströskel


Ja, så var denna veckan klar. Bra saker jag har gjort: Jag har varit drivande i grupparbetet tycker jag, det känns ju bra. Igår hade vi redovisning, jag var så nervös. Förstår inte hur jag kan bli så fruktansvärt nervös. Hjärtat rusade iväg så fort jag gick upp. Men klassen var snäll. Och jag tittade på dom som log uppmuntrande, det är så skönt att det finns sådana människor. Och efteråt sa snälla E att jag hade gjort det så bra, att det lät lugnt och sakligt. Jag kände mig inte lugn och saklig. Jag kände mig illröd, förvirrad och stammande.. Man blir så otroligt glad över komplimanger, jag ska ge fler komplimanger, man vet hur glad man själv blir.

Det jag itne gjort denna veckan (vilket är helt sjukt) är att INTE ha läst en enda kurslitteratursida.. Det är över 200 sidor kvar på den feta jobbiga boken och jag läser cirkus 10-15 sidor/timme.. Långsam läsare.

Nej, det kommer gå bra. Jag har hamnat i en ond tankespiral som känns mycket onödig, att man tänker negativt - då blir allt negativt. Om man vänder tankar, väljer att se på saker och ting i ett annat ljus kan det kännas mer bra. Ska jobba på det. Klappa mig själv på axeln lite sådär..

Har varit ute på helgens långpass. Tröskelpass idag, gick segt och vädret var väl ganska varmt, men grått..

Ska plugga en stund nu och sedan hämta en bok på biblioteket.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida