onsdag, november 12, 2008

Plugga? Jag?


Jag gör två MYCKET fula saker i detta nu. Dels sitter jag i skolan. Utan att plugga. Dels Ockuperar jag Ett Mycket Eftertraktat Grupprum för detta ändamål. Bakgrund; I skolan har jag varit sen Nio. Suttit med gruppen och tragglat PMuppgift till halv tre. Halv tre hade vi ett grupprum bokat, men vi bestämde oss för att jobba vidare imorgon. Och då gick jag till läsesalen. Vilken var full (som vanligt kring tiden 11-16 ungefär).. Då gick jag och köpte en kaffe från sleven som vanligt. Över en halvliter, det är det som krävs för min kaffepaus i vardagen. Sen smög jag upp till grupprummet. Nu sitter jag i ett rum med sex platser. Bakom mig ser man fönster ut till läsesalen. Där lyser flitens lampa. Och här sitter jag och latar mig. Ack så busigt men gud vad skönt. Om tio minuter är jag en av dem, promise..!

I lördags var jag på en förfest som blev förlängd, helt okej, men jag hade en grå dag så det var inte så rolligt. Drack vin och åt chips och sedan åkte vi till stan, väl där valde jag att åka hem. I söndags var jag bara lat och gjorde ingenting, pluggade i några timmar. Var iofs också på "hälsomässa" med min mormor. vad det innebar visste jag inte förrän jag kom dit..! Visade sig vara några flummiga rum med försäljare av hälsokost (typ aloevera och konstiga téer) samt "medier" och sådana som tog ockerpriser för att "spå din framtid". Där stannade vi ett tag (min mormor läkaren är ett fan av hälsokost och köpte även typ 75 gram "chia" (vad är det??) något sorts mjöl för 150 kr.. Hmm? Jag köpte en bok av Mia Thörnblom och kaffe till mig och mormor där. Sen åkte jag och pluggade i några timmar på biblioteket, sedan hem och tog det lugnt. I måndags var jag på teater med några gamla studentkamrater. Helt okej pjäs men ännu bättre se mina pinglor som jag inte träffat sen dess (vissa av dem). Igår var det träning, grupparbete, föreläsning, självstudier för hela slanten och var hemma vid åtta. Då köpte jag sushi till mig, pappa och lillebror. Så gott, åt där i måndags med så sushimannen kollar lite skumt på mig. Stammis på det stället. När min far betalar kan jag med att köpa dyra 12-bitars också.. hehe.

Nu så sitter jag alltså här, with a few moments left av min slapptid som jag egentligen inte borde ha.. Ska läsa om hyresavtal, vilka skyldigheter/rättigheter du har som hyresgäst respektive hyresvärd och sedan lite om avtalslagen. Räknar med att vara hemma kring åtta. Hoppas någon gjort mat så det finns kvar..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida