söndag, november 16, 2008

slutet på veckan..


Ja, de där dagliga inläggen, vart tog de vägen:.?? man har vant sig vid att slappa till med det alltså.. Skärpning.! Det här är ju min lilla ventil som jag kan se tillbaka på när jag är 40. Eller 30.

I torsdags kom en gammal kollega som inte är bosatt i gbg till mig. Det var ju trevligt att ses men kanske har vi inte så mkt att prata om. Sommaren är över, känns längesedan jag började jobba.

I fredags vaknade jag efter alldeles för lite sömn.. var i skolan med grupparbete till halv två. Pluggade i läsesalen till fem, sedan träffade jag mitt ex mamma för en fika. Det var trevligt. Vi pratade om hennes jobb, min skola, J och lite allt mellan himmel och jord.

Jag har inte träffat någon på hela helgen fråntaget min familj. Igår sprang jag långpass på förmiddagen, sedan gick jag med civilrättsbok, lagbok och överstrykningspenna till skolan. Nästan tomt i läsesalen en lördag. Satt i några timmar och fick lite gjort i allafall. Sedan träffade jag mamma på stan, vi skulle shoppa lite, men ingen av oss hade köplust så jag bjöd på kaffe och kaka istället. Hon gick med min pappa på teater, jag åkte hem och åt pasta och somnade ganska tidigt. Imorse städade jag på pappas jobb och sen gick jag till biblioteket för femtimmars plugg. Det gick bra, förutom att det satte sig en gubbe (kanske 45) på bänken framför mig, han vände sig om och satt och stirrade helt ogenerat i en kvart tills jag flyttade på mig, då följde han efter och satt jättejättenära och tittade. Det var jätteäckligt, jag tror han hade någt "fel"(eller hur man ska säga) kände inte att jag kunde säga till honom men jag blev riktigt illa till mods.

Sedan hem, och vi har ätit hemmagjord pizza och pizzasallad. mycket gott.

I veckan blir det; besök hos någon advokatfirma med min lillgrupp. vi ska prata om kvinnomisshandel och synen på det. Intressant! Imorgon två föreläsningar om straffrätt och lite studerande för egen maskin, samt ska unna mig massa nya löppryttlar (skor, tights, ordentligt vindtät jacka), på tisdag det där besöket och grupparbete om ett avtal vi håller på med. Och egen läsning. såklart. Ska träffa L också det var ett tag sen, ska nog fika. På onsdag ska vi redovisa besöket för klassen, sen är det föreläsning på eftermiddagen. Och plugg. Torsdag föreläsning, grupparbete, och plugg. Fredagen föreläsning. och (tada!) plugg. har tenta fredagen efter det. Börjar redan drömma om det. inatt drömde jag att läraren tog med historikfrågor (frågor av typen "1704 års avtalslag har ju lett fram till att 1809års avtalslag såg ut som den gjorde vilket blev kärnan i 1915års avtalslag(Det är den vi har idag, en av våra äldsta lagar) och vad var det för några som kom fram till att 1704 års avtalslag skulle se ut som den gör" osv. alltså irrelevanta frågor. som vi inte får, eftersom de inte är så relevanta för det vi ska kunna. Och att jag sitter där i tentasalen och svettas över dessa frågor som jag inte instuderat då jag fokuserade på det jag trott var viktigt. Usch!

Nu ska jag somna, innan jag vaknar till ännu en lång härlig vecka ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida