måndag, februari 26, 2007

Film


Aj aj aj huvudet värker som attan. Orkar inte teatern i eftermiddag, synd - det skulle annars (om jag inte haft huvudvärk) gett mig en liten "vitaminkick" för själen. Tvättade klänningen igår och den krympte lite (bra), men den töjer sig nog igen. Kändes iaf skönare idag i materialet (efter tvätt)

Vi började rätt sent idag. Vi tittade på "the constant gardener" (stavas sääkert inte så). Oj vad hemsk den var. Med vissa hemska filmer så blir det så himla svart och hemskt att man inte kan relatera och bara stänger av sinnena, eller jag blir sån i allafall, så att jag nästan "ja, det var ju hemskt" och sen kan släppa det. Men den här var verkligen bra, och jag kände i mitt allra innersta att man borde "göra något" - men vad ska göras. Fick näring till mina "hela-världen-är-en-konspiration"-tankar.

Igår var knasig. Kardemummakakan var god, H kom, men andra H var tyvärr sjuk. Jag bara vräkte ur mig mina ledsenheter och (stackars H) hon fick lyssna. Sedan åkte H och jag skulle prommenera till biblioteket med böckerna. Jag gick halvvägs, det började regna. Hade inte ätit full frukost (gör inte det på helgerna), och inte så mycket av kakan. Men druckit jättemycket kaffe, så jag mådde illa och kände mig inte hungrig. När jag kom hem kände jag mig sådär hopplös och ledsen och knasig och (självklart alltid när ledsna känslor visar sig) tjock. Mamma tvingade mig att äta ett stekt ägg och en potatis, och då släppte det lite. Jag blir sådär av blodsockerfall. Inbillade mig att jag inte behövde krubb eftersom jag ju faktiskt mådde illa av kaffet. Men det gjorde jag.

Nu ska jag slötitta på tv, skriva ett brev och gå och lägga mig tidigt.
vad hittar ni på ikväll?

2 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Måste bara fråga: Vart har du köpt klänningen? Jag diggar den verkligen! Och du, det är så lätt att låta ätstörningen ta över när man väl "börjat" en dag. "Nu åt jag lite mindre än vad jag behöver vid frukost, då kan jag lika gärna minska ned nu med, osv osv osv" tills det blir på TOK för lite. Det gäller att vara med från sekunden man vaknar - Jag vet att det är ett tufft arbete med så är det.. Jag har aldrig sovmorgon längre tex: Går alltid upp vid samma tid pga att jag är fast besluten att få in alla dagens mål. Sen, när jag är frisk kan jag ha sovmorgon. Åh kanske sluddrade ut mig nu, men du fattar säkert. :) Kram på dej!

11:05 fm  
Blogger Anna sa...

den filmen har jag oxå sett, grät floder!!!
på film kan jag lätt känna in mig i känslorna men däremot nyheterna blockerar jag helt... kan bara inte se allt elände...

tar gärna det där receptet, såna kan man inte ha för många av!

massa kramar!

4:43 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida