fredag, februari 16, 2007

ojoj


Blev frukost med H.a på stan igår, mycket mysigt. Jag gick dit, skönt med en promenad. Vi satt länge och pratade om ditt och datt sedan följdes vi åt till biblioteket där jag skulle plugga. Satte mig och tragglade i över en timme. Åkte hem och fick världens ryck och började rensa ur garderober. Massa kläder ska skänkas till myrorna. Bättre plats i mina garderober också.

Jag gnäller nästan varje dag på att gå upp i vikt märker jag. Men det är ett stort problem för mig. Jag vill att det ska vara ÖVER nu, att jag ska slippa det här. Frisk glad vältränad med ett bra hjärta. Slippa känna "tjock-känslor" jämt och ständigt. Det är tröttsamt. Kommer jag alltid att känna så?

Nej nu måste jag ringa någon och göra något.
Imorgon ska jag och mamma gå på stan, köpa lite kläder, kanske jeans. En klänning iaf, helst överdragsklänning som man kan ha ovanpå en långärmad tee.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Men vad härligt att du lagt in bilder på dig! Det är alltid roligt att få ett ansikte till den som skriver! :-) Och du, tjockistankarna känner jag så väl igen. Det konstigaste är att ju närmare jag kommer min normalvikt, desto mer försvinner tankarna. Det låter skumt, men så är det faktiskt. Varför vågar jag tro på det då? Jo, för jag har varit där och vänt igen. Nu ska jag upp och STANNA där! Lycka till bruden!

1:31 fm  
Blogger Anna sa...

håller med UmmaGumma!!!
det kommer att vända! varje dag som går kommern man en dag längre bort ifrån det enkelriktade matorienterade tänkandet.
och alla har en "normal"-vikt som man stannar i när man äter normalt. så man fortsätter ju inte alltid att gå upp i vikt.
hejja dig!!!
hoppas du hittar ngt skoj, klänning ;D
kramen!

3:28 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida