fredag, februari 16, 2007

friday afternoon

Folk är tråkiga. Har ringt massa folk, upptagna, bortresta eller jobbar. Så jag prommenerade ner till stan. Tog en timme cirkus. Vilken skillnad mot då jag powerwalkade/sprang till stan (och alltid tillbaka), tog ALDRIG vagnen någonstans. (utom till skolan, det är 2-3 mil dit), då tog det iaf ca 35-40 minuter om jag skyndade mig. Men en lagom rask timmesprommenad var bra mycket skönare I tell you..

I allafall, eftersom alla är så tråkiga fick jag umgås med mig själv, jag tittade ut 4 klänningar på H&M, och la undan dom tills imorn då jag och mamma ska köpa nån till mig :) Jag la faktiskt undan i storlek 36! Jag är rätt övertygad om att det är min storlek när jag har nått "min friskvikt" och nu tänker jag börja köpa kläder för framtiden. Basta!

Vi ska även köpa ett par byxor. Jobbigt. skitjobbigt. Har iaf slängt en del kläder i myrornalådan idag.

Annars har städat maniskt, gått till sömmerskan (stängt), fikat med lillebror Måste sy upp en trikåomlottklänning som jag köpte för 500 pix för 1,5 år sedan och aldrig använt (skämmes ebba).

Just det, i brist på sysselsättning kollade jag något "yrkestest" på nån sida. Det stämde rätt bra. Både jurist, och brandman fanns med på listan. De två yrkena som tilltalar mig mest just nu

Du är en flexibel person. Du trivs med att ha många bollar i luften och att det händer mycket. Du trivs med med männsikor, men vill inte ta hand om dem. Du skulle säkert trivas lika bra med servitris som i jobbet som revisor. Vad du väljer ha att göra med hur lång tid du är beredd att studera.

Andra yrken där du troligen skulle trivas och komma till din rätt:
Journalist
Jurist
MeteorologBR> Receptionist
Ekonom
Översättare
Försäljare
Sekreterare
Trafikledare
Steward/Flygvärdinna
Busschaufför
Spårvagnsförare
Kassör/Kassörska
Polis
Väktare
Optiker
Guide
Datatekniker
Lärare
Brandman
P-vakt
Apotekare
Mäklare
Reseledare
Skidlärare
Bibliotekarie
Informatör
Tidningsbud

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida