onsdag, februari 14, 2007

körlektion och vägning.


En lite omvälvande dag idag. Var prat om att jag skulle sova hos farmor men jag är lite trött efter idag så jag ska spendera lite kvalitetstid med min mamma istället (mammor är bäst).

Kände mig extremt stillasittande i början av dagen. Orkade inte riktigt ta tag i någonting. Kunde inte koncentrera mig. Klockan ett var det östra. Fortsatt att gå upp. Jag har gått och inbillat mig att det kanske inte var såå långt kvar till 50-sträcket. Eftersom jag väljer att inte vilja veta vad jag väger. Men idag bara kände jag mig "stor" så jag var tvungen att fråga om det är långt kvar. Hon sa att det var en bra bit dit. FAN. Jag vill bara att viktuppgångshelvetet ska vara över så att jag ska börja HÅLLA VIKTEN SOM ALLA ANDRA I HELA VÄRLDEN. Det är så tråkigt att gå upp. Jag vill att kroppen ska funka NU NU NU. Jag vill blöda NU. Det upptar alldeles för mycket tanketid. Men tacksamt nog så tänker jag mer på att jag vill ha mens än att jag är tjock. Och det måste ju vara ett steg i rätt riktning.

Imorn bitti ska jag krubba frukost på tintin med kompis H.A. Ska bli mysigt. Känns inte längre som ett problem att äta på cafeén och sådär. A jo, kläggiga saker, men inte typ en fralla eller latte eller så.

Ingen sol på hela veckan. Lite synd. Men jag är vid gott mod annars. Förutom den jäkla viktuppgången då som känns ASjobbig för tillfället. Är så rädd för hur jag kommer att se ut om jag ser normal ut nu. Normalvikt ska det innebära "tjock" i mitt fall? BLÄÄÄ.

I allafall. Efter östra åkte jag och körde. Gick sådär. Jag har missat enkla rutingrejer när jag kört hemma. Dessutom blev jag jäkligt nervös av alltet. Körläraren är jättebra men jag var helt virrig och klantade mig på grejer jag gjort rätt tusen gånger när jag kört med mamma.

Efter det kutade jag till vagnen för att åka och fika med farmor på café boksidan (på nedervåningen av stadsbiblioteket). Mysigt. Tog en ostmacka och kaffe. Vi pratade om Selma Lagerlöf, vädret, hennes stundande 80årsdag och resor.

Sen gick jag upp och lånade fem tunga böcker om industriella revolutionen. Sen gick jag en bit och tog vagnen en bit hem. Nu sitter jag här, och jag och mamma ska snart gå ut och käka. Hoppas det finns nån okläggig fiskrätt :)

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida