torsdag, februari 22, 2007

Provet klart. Urladdning.


Idag kom industrialiseringsprovet. Jag var helt speedad. Helt sjukt att jag kan låta skolarbetet komm innanför min "sfär" på det sättet. Det är som att jag blåser omkull om något "petar" på mig (bildligt talat). Jag skrev i allafall kring 11 sidor för hand, nästan sist i salen. Om jag inte får mvg på det så kommer jag bli besviken. Det var intressant i alla fall, socialdarwinismen, kolonialiseringen och den ekonomiska och sociala biten - känns som värdefulla kunskaper. Gillar historia.

Och jag känner en så himla stor sprallig känsla i kroppen nu när jag får gå mer, inte hålla mig så stilla som jag vart tvungen till. Försöker dock att inte överdosera mig själv med promenader utan tar det lite enkelt. 25 minuter två gånger per dag (till och från torget - till och från skolan). Jag blir helt rödkindad och känner mig så stark när jag går. Så skönt att inte hetsa som förr, jag fick såna knäppa tvångstankar förr "nu måste jag springa den biten, eller tills jag får blodsmak eftersom jag ska springa fort" eller det där med att "powerwalka" - det kommer aldrig mer bli min grej.

Och det är helt sjukt vad många som sysslar med det. Jag ska inte dra alla över en kam och säga att alla som går tidiga mornar är sjuka, vissa bara tycker om det. Men när jag är öppe vid 05.00 ibland (när jag har pluggångest) och sitter i köket ser jag ofta smala tjejer som går som om de har nån som jagar dom. Det är en grej att gå för att det är nyttigt, för att man har sällskap, för att man gillar det, men att drivas av det många tycks drivas av verkar helt ovettigt. Det är speciellt en tjej (har skrivit om henne förut), om jag var lite modigare och inte var så rädd för vad hon skulle tycka skulle jag rycka tag i henne. Säga åt henne att det finns något bortom det där hon sysslar med. Jag har nog aldrig sett någon så urholkad, mager person.

Nåväl, imorgon är det fredag och jag hoppas det händer nåt kul. Lördagsshopping med H, jag ska vara smakråd, men jobba innan dess. På söndag tänkte jag åka pulka, ska få några med mig, kanske bakning på samma gång. Hoppas nu bara snön ligger kvar..

Ikväll ska jag ta det lugnt. Njuta av att min mor och far är på gymmet, titta på något slappt program (typ veronica mars), läsa jane eyre (bara 140 sidor kvar!), sova gott. Så skönt. En total urladdning nu innan projektstarten på måndag.

Nu ska jag skotta snö (är nog ensam i världshistorien med att tycka att snöskottning är mysigt) :P

2 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Ser också sådana tjejer "powerwalka" runt här i staden och det kan verkligen skära i mitt hjärta då jag ser någon som är otroligt mager speeda på sådär. Dels för att det frambringar minnen, minnen från tiden då jag var HELT uppe i min ätstörning och var exakt likadan som dom där tjejerna. Men också för att jag tycker så ofantligt synd om dom som ännu inte fått insikten i hur mycket de skadar sig själva. Usch, hatar det!

10:26 fm  
Blogger Anna sa...

klockrent!

11:11 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida