tisdag, februari 20, 2007

Tisdag.


Vad tycker vi om tisdagar? Nja - sådär. Igår var jag hos J (psykologen) som jag är varje måndag - det känns som om det ger mig någonting. Vi pratade om framtiden, vad som händer i sommar och efter gymnasiet. Det känns som om jag har framtidstro. Efter skolan var det först UMR-möte, bestämdes att vi ska ha informationstält och forumteater på urix. - jag fyller dock vuxen över den helgen, men jag följer nog med ändå.. :) Sen hade vi teaterrep med Domoro i några timmar. Hemma runt halv tio. Somnade rätt tidigt.

Idag hade vi om industriella revolutionen hela förmiddagen. Jag känner mig som en blöt brödbit i huvudet. Saggig. Jag känner verkligen hur hemskt det skulle vara att inte få mvg på provet. På eftermiddagen såg vi en extremt våldsam teater som jag inte riktigt hunnit smälta och bilda mig en uppfattning om ännu. Det kommer nog. Det var jättegod fisk till lunch, med potatis. Jag åt mer än vad jag tänkt och det kändes lite jobbigt. Kände inte att jag kunde äta nåt innan middan. Men nu känns det bra. Vissa gånger äter man mer och andra mindre - så är väl livet som frisk människa? Man tänker väl knappast att man ska äta exakt lika varje dag, lite avgör nog vad man är sugen på. Jag vill tro det iaf :)

Det hände en JÄTTEBRA sak igår. Läste i metro att dom tar tillbaka interrail-kortet på SJ - som har varit borta sen 70-talet. I 30 år alltså. Man kan åka i hela europa, 22 dagar, 10 resdagar för bara 2200 pix - lika mycket som innan det togs bort!. JA! Jag kände att det måste jag göra i sommar. Vet inte med vem, kanske ensam - men det ska genomföras iaf! Annat som jag vill göra i sommar; ta körkort, kanske hinna jobba litet och ta det lugnt. Nån festival? roskilde kanske. Jag fyller ju vuxen i maj. Det känns nära. Det känns bra.

Nu ska jag plugga lite till och dricka mitt älskade kaffe

Just det; hur gör man en länk till andras bloggar? Vill länka några av bloggerskorna jag läser.

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

hej, igen
jag skrev ett jättelångt inlägg där jag förklarade precis. men eftersom dom innehöll vissa html koder som inte får vara med så kunde det inte publiceras...
men jag förklarar gärna i ett mejl eller så för det är inte så svårt egentligen.
om du vågar kan du lägga ut din mejl här eller på min blogg så kan jag ta bort den så fort jag kopierat den på min mejl.
kramen!

3:43 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida