onsdag, februari 28, 2007

simma är behagligt.


Idag känns det lättare, hoppas komma över den där sega tröskeln jag fick igår morse. Jag har verkligen känt i kroppen hur annorlunda den blivit det sista, jag har så mycket mer "att ta av" som man säger. Psykiskt sett är det ju bra, det innebär mindre tvångstankar, mer harmoniska dagar och en lugnare ebba helt enkelt. Fysiskt sett kan det inte kännas värre.

Igår var det i allafall vägning på östra. Stått still dessa två veckorna sen jag var där sist. Kändes konstigt, eftersom jag verkligen inte haft en aning - känt att jag kunnat likagärna öka 2 kg eller så. Men jag vet i allafall varför jag inte gått upp, dragit in lite här och där på maten. Det är ändå oändligt skönt att märka att man kan äta så rejält som jag gör nu och hålla vikten. Det är ju knappast det som blir problemet sen liksom.

I allafall. Idag var jag med H på simhallen. Vi simmade en kilometer och bastade lite. Första gången på månader jag rörde på mig på annat sätt än promenader. Det var såå skönt. Ingen hets, vi simmade i behaglig takt, och pratade samtidigt. Vattnet omslöt kroppen och man var tyngdlös. Det är SÅ det ska vara. Visst det kan vara hårdare motion också, men det ska inte vara tvång. Förr när jag simmade, gick jag 5 km till badhuset, simmade 2,5 - 3 km, och gick samma väg hem igen, innan frukost. Jag kan bli så sur på mig själv såhär i efterhand att jag slösade så mycket tid, tackade nej till socialt umgänge, spenderade så mycket tankeverksamhet på hur jag skulle träna bort varendaste liten kalori jag åt. Så onödigt.

Efter badhuset och bastun åkte vi hem till H och kollade på inspelat desperate housewifes och åt linsbiff+spaghetti och lite nyponsoppa. übergott <3

Nu har jag vart på biblioteket och lånat bok om Angola.

Vad har ni pysslat med idag?:)

1 kommentarer:

Blogger Goopster sa...

Du är hetast.

1:37 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida