tisdag, mars 27, 2007

boxning


Gutenmorgen!
Vilken fiiin morgon, soligt som bara den. Igår vaknade jag och var helt konstig, allt kändes bara fel, min kropp kändes fel. Mina revben känns inte så tydligt som förr, mina lår nuddar varandra när jag går. Sånna där skitgrejer som man får ångest över när det känns lite jobbigt. Så min start på dagen var inte den bästa. Var också nervös för kvällens boxnings-pass. Jag har ju inte tränat sen november och då tränade jag väldigt hårt, så jag var rädd för hur dåligt jag skulle må när jag insåg hur dålig form jag var i. Dagen gick ändå rätt okej, vi hade lektion om nazism och teater. Efter skolan kollade vi på tvåornas dansbands-genrep. Det var roligt, särskilt som det bara var vi som var utomstående + massa lärare. Och alla banden gav massa halvhjärtade försök till att "få upp folk på dansgolvet". Varken jag eller A var på, men H ryckte i oss och ville bugga. hehe.

Sen åkte vi in till stan och jag och H delade på en 5-bitar sushi. Jag var så mätt efter påsklunchen´så det var gött. så ringde vi A som skulle äta nån annanstans och hon svarade inte, jag skickade ett sms, och hon svarade inte. Jag blev orolig. Det här är skruvigt, jag började redan oroa mig för att hon kanske inte tyckte om mig, eller om jag hade gjort något fel. Jag ringde igen, H ringde också. Hon svarade inte. Jag började oroa mig ännu mer och H var tvungen att åka och preciis när hon klev på vagnen ringde A henne och frågade vart vi var. Hon hade bara haft mobilen på ljudlös.. Så går det när man drar förhastade slutsatser ebba, onödigt oroande..

Vi gick till Åhlens och kollade på sunglasses, köpte inga (dom på bilden är sen förra året). Sen åkte vi till boxningslokalen, ligger i en byggnad i ullevi. Vi var skitnervösa. Och vi kom in i en lokal full av testesteron (HAHAHA) och svettiga karlar som plågade sig själva med hård träning. Usch. Men A hade roligt iaf.. Vi var alltså jätterädda, vi visste inte vad vi skulle göra där och ångrade oss nog lite. Inte en tjej så långt ögat nådde, bara massa män i åldrarna 20-25 kanske.. :S

Vi blev visade in i tjejernas omklädningsrum och där var det.. tomt. Ja, vi bytte om, satt och nojjade och skrattade lite åt oss själva, sen uppvärmning med alla de där grabbarna. Vi sprang på innerbanan runt ullevi. Skönt. Jag trodde faktiskt att jag skulle ha sämre kondition än jag faktiskt hade. Det var skönt, och jag hade gärna sprungit lite till. Fick spring-lusta när jag var där. Vill springa ute snart, fast inte själv. Och ingen jag känner vill tror jag.. :(

Iaf, sen lärde vi oss grunderna och tränade inne med äckliga svettiga boxhandskar mot säckar och sådär. Och armhävningar och upphopp och kondition. Vi var där iaf 1 timma och 45 minuter. Det var skönt efteråt. Vi ska fortsätta med det här tror jag. Det var roligt. Jag vill göra 2 ggr i veckan eller kanske 3. Men A vill bara 1 gång per vecka, och jag vill inte träna själv..! Särskillt inte i den miljön :SHehe, men det var min tisdag. Idag har jag övningskörning om en timme, sen åka till skolan och käka lunch, sen ha lektion, dricka kaffe med H, sen tillbaka till skolan och ha utvecklingssamtal. Går nog bra med det :)

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

vilken lovlely bild!!!
härligt med solen i bakgrunden.
ju mer den skiner och ju längre dagarna blir nu, ju närmare resan du kommer så mycket längre bort kommer dom där dumma tankarna att resa. promise!!
för du är stark och grejar det!!!
har oxå provat sådan läskig boxning, sen hittade jag det hos Korpen och det var mycket mera min grej.
ha det bra i helgen, jag ska skida!
stor kram!

12:25 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida