tisdag, mars 13, 2007

halsontet.


Blev inga vänner här nu ikväll. Jag har apont i halsen, och de behöver plugga, jag också egentligen. Suttit 40 minuter med matten nyss men fattar ingenting.. Illa.

Fick tillbaka min bokrecension idag. Blev MVG, kändes jättebra, eftersom jag mest brukar få vg på engelskagrejs.

Tänkte gå hem idag på grund av halsontet men glad att jag stannade kvar. Var en som startade afrikagrupperna och höll föredrag. Han är hjälplärare på våran skola så vi hade ingen aning om att han pysslat med sånt. Det var jätteintressant och ju mer man hör om kolonialiseringen och alla ekonomiska vinstintressen europa hade av Afrika, desto mer arg blir man, men samtidigt så glad att man blir medveten om historian. Helt sjukt vad man missar om man inte går gymnasiet. Eller jag hade gjort det i allafall. D ä r f ö r måste jag plugga massa efter gymnasiet. Jag måste allmänbildas. Blir till och med stressad ibland när jag tänker på att jag aldrig kommer ha lärt mig klart. fast det är bra också.

Vi bestämde även roller i barnteaterprojektet. Jag spelar äppelfarbrorn. Känns gött.

Har kunnat tänka lite mindre på allt jobbigt och lite mer på sommaren. Det kommer bli så jävla kul. Vi pratar om det hela tiden, och resonerar och fnissar och är lyriska. Och tänker på hur jävla okulturella vi är som inte reser i östeuropa utan i väst.. Hehe, öst får bli en annan sommar. Vi ska muta människor med snus som vi har med oss. Vi vill se Amsterdam.

Jag har ont i halsen som sagt och imorgon blir det dubbel körlektion och lots and lots of vila.. Kanske en solig kort promenix om jag har tur.. :)

2 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Usch, halsont är inget skoj alls! Men gå inte iväg till plugget om du är för dålig tjej, det är inte bra. :( Bättre att ligga hemma och gosa under täcket och tycka synd om sig själv! ;)

12:50 em  
Blogger Anna sa...

jesus! hur kan du tycka att du itne kan ngt?? du kan allt jag inte kan i alla fall... fy vad man tappar efter gymnasiet (tala för dig själv Anna!)

tror det blir toppen att resa och man behöver ngt gött att se framemot!!! men klart man ska åka dit man vill och inte dit man borde, eller??

godnatt äppelfarbrorn!!

12:59 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida