söndag, mars 25, 2007

helgen.

Det gick bra i fredags, jag grät och grät och usch vad jobbigt allt kändes. Det var som om något tryckte ner mig i botten, allt bara var värdelöst. Sedan var maten äntligen klar strax efter åtta och jag var inte ens hungrig längre. bara grät och grät. Sen tog jag lite och åt, sen kändes det lite bättre efteråt, tio minuter senare plingade det på dörrn och tjejorna var här. Vi gick och köpte yoghurtglass och hyrde film (napoleon dynamite) så himla bra! :) Sen glodde vi på film och sådär till halv tre, då somnade jag.

Lördan fixade jag frukost till alla innan dom gick och jag drog till jobbet, sedan lallade jag runt på stan ett par timmar. Sen skulle vi va hos L, men hon mådde inte bra så H ringde och frågade om vi ville fika, så vi fikade ett par timmar sen åkte jag hem och somnade. Nu imorse vaknade jag rätt tidigt med tanke på att vi "förlorade" en timma, alltså halv åtta vaknade jag. Så åkte jag klockan tio till L för bakdag. Sedan kom A (nästan tre timmar försent) haha och H, och vi bakade chokladmuffins och drack té, sen gick vi ut i den underbara vädret och pratade och solade, åkte hem och promenixade en stund själv. Utan jacka. Såå skönt..

En rolig grej jag lägger märke till. Jag är en extrem morgonmänniska. Och en ICKE-kvällsperson. Jag blir som jag blir utan mat - gnällig, trött, ledsen om jag är uppe för länge. A är tvärtom. H la märke till det, hur stor skillnad det är på oss kvälls/morgon-människor. Hur uppåt jag var p¨å morgonen i motsats till A och hur glad hon var på nätterna till skillnad från mig..

En annan jobbig grej. Det här med mitt hemska känsloliv när jag inte äter regelbundet, alla - jag menar verkligen ALLA sa till mig när jag var som smalast; "att så kommer du inte må utan mat, när kroppen är i balans". Och nu, NU är ju kroppen i balans, alltså, min kropp funkar, allt utom mensen, men DEN FUNKAR, och ÄNDÅ blir jag helt banans utan käk på en dag.

Har ätit lite happigt i helgen, är nervös, är osäker på hur mycket jag ska ta bort för att hålla vikten, vill ha några veckor där jag andas ut och känner efter om jag verkligen ska gå upp mer, eller hålla mig där jag är, om jag behöver gå upp mer eller inte helt enkelt. MeN- jag tappar alltid i vikt när jag plockar bort käk för jag tar alltid bort för mycket. Svårt dilemma. Ack ett sånt I-landsproblem.

Våffeldagen idag ju..! Har inte ätit våfflor, men hoppas det blir nån gång på lovet eller så. det är gott med våfflor <3

1 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Ibland måste man få gråta ut allt som finns inombords. Släppa på alla spärrar och låta det rinna.. Efteråt brukar det ju kännas skönare, nästan som det inre har "renats" lite grann.

Och du, angående att du känner dig "onormal" om du inte ätit bra på dagen: Jag kan säga att jag är precis likadan. Jag får fan knäppen och kan säga helt absurda saker, agera som någon jag inte är, få känslor som sliter ut mitt inre. För att inte tala om alla fysiska problem. Det räcker med att hoppa över ett mellanmål och jag blir "farlig för allmänheten"!

2:32 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida