lördag, mars 10, 2007

jobbjobbjobb


Det är lördag. Och jag är skittrött. Fick ju göra lillebrorsans skitjobb eftersom han glömde att skicka in om att han behövde vikarie.. Men jag tänkte "det här lär inte ta så långt tid" och klev upp halv åtta, planen var att fixa det innan frukost. Förtydligande; han grejar alltså med att lägga reklam i folks brevlådor för slavlön. (ja jag vet att slavar inte fick någon lön). Jag var inte klar över att det skulle ta en så jävla tid. Var ute i flera timmar och magen kändes som ett hål av hunger. När det äntligen var klart så kunde jag gå hem och var skiithungrig. Jag har förresten grova typ "tics" över att allting ska vara klart när jag äter frukost. Alltså, jag måste ha duschat, klätt på mig, kastat in eventuell tvätt i tvättstugan, gjort köket skinande rent, allt ska vara "perfekt" innan jag äter. Knäppt. Så jag duschade, gjorde i ordning alla naglar, klippte och grejade, la in lakanen i tvättmaskinen, städade köket och gick iväg och köpte en fralla. Gjorde mig en kaffe och åt frukost (typ lunch-tid egentligen). Sedan satte jag mig ner och pustade ut i fem minuter, la lakanen i tummlaren och prommenixade till jobbet. Jobbade längre än vanligt, över fyra timmar. Då vart jag hungrig igen.

Det är svårt. Fick reda på att jag ska träffa min behandlare för första gången på nästa måndag.. Det känns skumt. Och familjen åkte ju idag så jag är själv i en vecka. Nu hänger det verkligen på mig om jag går upp eller inte. verkligen. Fan.. Blir så lätt att man "fuskar" när man är själv alltså.. Jag kom hem från jobbet trött som en gnu, tog två knäckemackor. gick ett par timmar, gjorde middag, en jätteäcklig färdig fiskgratäng. Jag hann inte träffa nån idag på grund av allt jobb. Känns lite tråkigt. Imorn kommer brudarna hit och vi ska plugga + kanske titta lite på europakartan.. ;)

Ska äta något mer ikväll, blir nog ett stadigt kvällsmål, känner mig lite låg. Jag har ju dessutom varit igång dagen lång så min kropp kräver käk.

Har pluggat lite nu och bäddat sängen med fräscha lakan. Nu ska jag läsa körteori, sedan dissar jag melodifestivalen för fyran..!

1 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Ojojoj. Stackare att dela ut reklam - Det är verkligen ett slavgöra för INGEN lön alls. Skulle nog hellre tvätta gamla gubbars rumpor än att springa runt med dom där förbaskade reklambladen. Men vad duktig du var som fullföljde det! Jag hade blivit så sur och bara vänt hemåt efter ett tag. :P
Hur går det att vara ensam nu då? Det brukar inte vara det lättaste med maten osv då. :/

2:27 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida