lördag, mars 03, 2007

lördag.


Skön helg. För en gångs skull känns det bra med helg. Fick tillbaka industrialismen-provet (det jag skrev elva sidor på *mallhoppa*). Blev glad, det var mvg.. Började med barnteaterprojektet som ska visas upp i slutet av maj :) Så himla skoj. Hamnat i en bra grupp men vi fick en dålig saga att spela. Så det var synd. Men barnteater är skoj. Barn är så himla ärliga. Man får respons på det man gör. Om det är tråkigt så går dom, eller säger "det är tråkigt" innan nån vuxen dagisfröken hinner hyscha på dom.

I allafall, var på Kubafest igår med A, H,H, L och I. Det var trevligt. Jag drack en cider. Den var rätt äcklig. Men jag kände inte för att bli berusad. Det var två bra band. Åkte hem rätt tidigt och var hemma innan 01. När jag vaknade imorse kändes det som bakfylla. Saggigt i huvudet. Jag tror att jag är såpass alkoholkänslig att jag får lightbakfyllor oavsett om jag blir full eller inte. Illa.. Iaf, efter frukosten idag gick jag och jobbade några timmar, gick in på en loppis och fick tag på en kofta, vet inte om den är fin eller ful. Men den kändes rätt (foto kommer nog imorn eller så), sen gick jag till hem (och solen sken i en kvart) UNDERBART. Sen körde jag och pappa och handlade. Jag körde motorled för första gången, med massa annan trafik. Gick faktiskt bra :) Jag bytte fil utan problem (heller inte gjort så mycket) och körde om och grejer. Och parkerade trångt. När vi hade handlat klart hade jag inte ätit på över 6 timmar. Ett såntdära "glömt bort att äta"-tillfälle. Kände mig läskigt låg men visste iallafall varför, vi åkte till sushi-stället och käkade. Mumma! Hemma nu, ska plugga lite innan H kommer, sen resten av tjejorna - vi ska göra egen pizza och titta på film och ha brasa. Mys!

btw: Jag åt en hel semla i torsdags. Jag var låg efter för lite mat över dagen och fan vad gott det var. Jag njöt faktiskt av den och jag var arg samtidigt, arg på allt som hindrar mig att äta något jag tycker om ibland.

(och jag äter ändå inte mer än en semla per år. Det borde man knappast bli tjock på - SÅDETSÅ)

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

men såklart du får äta en semla!! gärna flera ;D det finns ingen som bli tjock av det, framförallt inte du! alla är värda att unna sig saker, säkert säger du det till andra men har svårt att göra det till dig själv.
så jag tar tillfället i akt: du är en helgo tjej och helt klart värd allt du önskar!
kramen!

3:23 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida