torsdag, mars 08, 2007

Kvinnodagen


Ibland känns allt lätt. Idag känns allt fantastiskt. Det var sol, promenerade med underbara H hem till henne för en kopp té. Vi sög i oss så mycket d-vitamin av solen som vi bara kunde och pratade en massa.

Inget är spikat om tågluffen, men ser ut som om jag får med mig några kamrater i allafall. Vi satt och drömde i skolan över en europakarta vart vi skulle åka. Genom danmark,tyskland ner till frankrike, upp till england, tillbaka till frankrike, schweiz, österrike.. hem. Det kommer bli så jävla roligt om det blir av. Och om människor inte kan så drar jag själv, men de verkar på "i sinnet" iallafall. Vi räknade ut att det inte kommer bli så jävla dyrt.. inte under 7000 pix dock. Inga problem för duktiga mig som har sparat som ett gnu hela året ;)

På lördag åker familjen bort och jag blir själv i 8 dar. Känns lugnt, lugn till att plugga utan en dataspelslillebrolla som hänger över axeln och tjatar över att jag ska bli klar. Vart och handlat/övningskört med mamma imorse. Samt östra. Tappat i vikt men inte fasligt mycket, men ändå. Får försöka ta igen det de närmsta två veckorna så jag kan gå upp igen. Jag vill faktiskt inte trilla dit igen, man märker att man tappar så otroligt fort. Bara man hoppar över mellisen, även om man äter tre jättestadiga mål i övrigt. Jag äter liksom mest i min klass på lunchen, mer än grabbarna också. Kändes förvånande att jag kunde gå ner ändå.. I allafall. Vi köpte massa färdigrätter/go green så att jag ska slippa laga massa krubb på kvällarna. Blir så lätt att man drar in på vissa grejer i recept och så. typ oljan. Med färdiga grejer behöver man inte tänka. Man kokar lite broccoli bara och käkar det som finns :) Övningskörningen gick också bra, startade bra i backarna med de andra bilarna asnära, jag backade alltså inte sönder deras bilar ;) hehe..

efter jag träffat H var jag aphungrig, inte krubbat sen lunch, klockan var sex och magen kurrade. Ringde mamma och frågade om vi kunde äta sushi, det tyckte hon lät gött så hon köpte det. lovely..

Nu ska jag försöka krubba ett kvällsmål så jag kommer tillbaka på banan igen ;)

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

sådärja: nu är du utmanad!!!
kolla bloggen så förstår du..
kram kram!

12:40 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida