tisdag, mars 06, 2007

koftan och tisdag.


Tisdag och veckan är igång. Teater igår som varje måndag. Vi kom lite framåt och i 1a scenen ska jag sitta på en typ.. 7 meter hög stege högst upp. Läskigt. Men det går nog vägen. Psykologen också igår (som varje måndag), kom fram till massa intressant. Jag hade en dålig dag till en början. Men jag gillar henne och hon är smart.

Vi pratade om hur mycket jag faller ihop om andra påpekar att jag gått upp i vikt. "vad frisk du ser ut", eller "du börjar gå upp!" - jag blir helt söndertrasad av sånt här. Mina tankar börjar snurra och jag känner mig bara TJOCKTJOCKTJOCK. I allafall så handlar det en massa om att jag har svårt att veta vem jag är, identiteten liksom, tror att den ligger i att vara "liten". Jag vet inte hur folk ser mig liksom, förr var det väl "den lilla, halvtråkiga, tysta ebba", vad blir då kvar om jag går upp tänkte jag "den halvtråkiga tysta ebba". Jag gjorde något jag var jävligt bra på, gick ner i vikt. Det kändes som min prestation, och nu när jag vänder, står still nu, men Ska Fortsätta upp, vad händer med mig då? I allafall är det svårt, men om "liten" innebär menslös (som jag skrivit varje dag i typ ett år) så vill jag hellre ta lika mycket plats som vem som helst med mens. sådetså.

Här ovan är min secondhand-tröja. KRISS heter märket, känner inte till men mamma sa att det var ett fancy märke. Haha. Den kostade mig iallafall inte många kronor och är skön som satan.

Veckan går, idag har jag vart hos tandläkarn igen.. Fått värsta bakteriella knepigheterna mellan en visdomstand och tandköttet. svullet och svårt att tugga. fick bedövande som mamma hade i skåpet (från ett utskrivet recept) och råkade dutta tungan, så jag kände typ inte tungan på hela förmíddagen och kände mig som en ful hamster. mouahahaha.. I allafall jag skulle köpa nån salva, pappa fixade det.

Imorgon börjar vi med hela förmiddan teater, sedan en lektion efter lunch, sedan till körskolan plugga teori + körlektion. Ett par veckor sen, illa. Så jag får köra på nu de närmsta veckorna, vill så förtvivlat gärna ha körkortet kirrat och klart i sommar..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida