torsdag, april 05, 2007

smoked lakrits.


Tja så var det skärtorsdag. Påskkärringarnas dag, fast när jag var liten och bodde i Ytterby, så var det i princip det enda stället i landet som gick påskkärringar på själva påskafton. Det var roligt. Och pinsamt när man blev äldre, men först roligt. Vi massproducerade påskkort och vissa barn fick inte gå påskkärringar för deras föräldrar tyckte det var "tiggeri". Men hallå...?

Idag har jag varit på banken och hämtat ut 3200 pix. Kändes läskigt att gå med så mycket kontanter. (även om det handlade om cirkus 300 meter hem..) hehe.. I allafall. Jag har 4000 pix kvar på kontot, och lön+skatteåterbäring blir väl iaf en 10.000 till juli. :) Känns gött kött..! Till saken hör att jag egentligen bara behövde 2800 till interrailkortet som vi ska köpa idag, men jag tog alltså ut 400 kronor extra.. Jag skäms liiite inför mig själv men å andra sidan har jag inte pillat på min lön sen i oktober, utan levt på studiebidraget som andra fattiga studenter. Bara köpt lite kläder och typ.. läkerol. 400+200 som blev över när jag köpte medlemskap i boxklubben.. :) 600 pix, en del ska gå till A:s present (hon fyller år imorgon). Resten skulle jag vilja köpa något till mig själv för. Skor eller väska?

Klockan ett ska vi ses och köpa interrail sen sushi om det blir som jag vill.. ;)
Sen promenix på stan kanske och runt sju så är det träning. Teknik. Jag vill svettas, men teknik är inte min del kaka precis.. Har O koordination och det krävs ju underförstått i boxning. Så därför är väl teknik bra.

Igår ringde östra och sa att min behandlare var sjuk, så dagens möte blev inte av. Fick väga mig hemma istället. Droppat ett kilo enligt vår supervåg. Jag blev lite förvånad faktiskt. Förra veckan kändes det verkligen som om kroppen skulle fortsätta gå upp i vikt av bara farten, att jag inte behöver anstränga mig längre, att kroppen fixar det. Men tydligen är ansvaret fortfarande mitt. (slutsats; träning kräver mer mat kanske?)

Det är ingen sol och inte varmt. En typisk tråkväderdag. Väder är verkligen min grej. Fan vad jag pratar väder hela tiden. Det funkar ju i alla sammanhang. Och det är inte något jag tar upp i brist på annat i samtal. Väder är verkligen centralt i mitt liv. Och jag mår som allra allra bäst när det är solsken.

Nu ska jag snart promenixa in till staden med musik i öronen och solsken i.. eh? i huvudet? Jag ska köpa lyxläkerolen (smoked liquerice) och något till A, och kanske en topp innan tjejorna möts.

Ha en strålande dag!

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

fin top/klänning!!!

här har det oxå varit påskkärringar i dörren, Brallisen blev alldeles stum ;D men såklart det är på torsdagen man ska gå. det enda jag hade att bjuda på var lite gamla Brago-kex... storhandling tomorrow.
kram på dig tjejen!!!

10:57 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida