tisdag, maj 29, 2007

tisdag. vuxen


Nu är det tisdag och jag har hämtat mig lite. Jag är sjuk med halsont - och det känns bara hemskt. (bilden är från söndags)

Helgen var underbar - festivalen var precis lagom lång/kort - jag hade inte klarat ett berusat dygn till. Jag var full bägge dagarna. Inte sådär äckelfull, utan precis lagom full. Så full att jag inte hann vara ledsen och nere. Jag gick på panodil zapp hela helgen och det straffar sig nu - halsontet rustar upp galet mycket.. Trots det gick jag upp i morse och gick till bilskolan. Jag var yr och helt borta. Hon tyckte jag skulle stryka halva dubbel-lektionen. Fick en enkel. Precis vad jag mäktade med..

I lördags blev jag myndig och det kändes väldigt inte så mycket alls. Det kanske inte är så stor känsla som jag trott ;). Det märks inte, jag har fått skaffa nytt lånekort på biblioteket - det är väl det då..

Festivalen; vi kom på fredag kväll. Halv åtta. Vi gick till festivalområdet, började dricka vitt vin. Jag drack mycket vin av mina kompisar, lite halvtaskigt sådär. Hade inget eget. Och jag var ju typ.. tre timmar för ung för att gå in i bar-tältet. Sen gick vi upp och lyssnade på lite musik. Hav av människor och tja.. Lördagen gick vi till ett litet sött kafé och åt frukost, sedan tillbaka till festivalen och lyssnade på Navid - underbart. (varför inte bara hälla lite socker på?). Sen drällde vi och jag har liite suddigt minne av allt. Sedan gick vi till bartältet och jag drack några glas vitt vin. Halvtorrt - men ganska gott. Vi såg peps - det var gött. Sedan så var det några timmar tills svenska akademien skulle börja spela så vi gick runt. Jag och H/H-s kompis gick runt och betedde oss som fjortisar, pratade skånska och pussade ängelholmare på näsan. Tur att jag inte är sur på mig själv för att jag betedde mig så omoget. Hehe. Sedan började svenska akademien - det var underbart. Dom var underbara.

Dagen efter var tung att vakna upp.. Jag skulle ta bussen tidigt, så jag gick strax efter sju.. Sen fick jag - bakfull och med halsont, fett hår, allmänt äcklig - vänta i 40 minuter. Jag var lite tidigt ute. Kändes som bomull i huvudet - verkligen.

Jag dricker ju nästan aldrig, så jag antar att jag släpper alla mina spärrar när jag gör det. Jag kan verkligen bli väl mycket som berusad. Lite "för" sådär.. Jag blir ju värsta klängungen också.. Äsch - nu är nu och då var då - sådetså.

I söndags fick jag åka direkt från tåget (som jag hade bytt till i ängelholm) till jobbet.. Jobbade i några timmar - sen hem. Pappa hade åkt - fick en tågluff-ryggsäck av mor och far. Det var bra. Den är på 50-liter. Ganska fin. Jag och mamma åkte och handlade eftersom "festen" (lutar mer åt god buffé-middag) är på lördag. Vi köpte massa grejs.

Sen så visade det sig att vän M har inflyttningsfest på lördag, och det visste inte jag. Och hon hade bjudit in folk innan mig. Så vi blir en skral skara människor tyvärr på min fest :( Känns tråkigt. SEN idag så fick jag reda på att massa har halsfluss! (jag mår ju inte heller kalas) så det blir ÄNNU FÄRRE folk. Så himla tråkigt faktiskt :( Jag blir så hemsk när jag blir besviken. Jag känner mig så fel. Fel fel.

Det här verkar lite flummig inlägg kanske - det är nog förkylningen som gör det. Jag känner mig "hög" och sådär :(

4 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Vad är det för festival du varit på? Någon speciell typ av musik som dominerade?
Och du, tell us vad du fått i f-dagspresent! :-)

Jag har kastat iväg min gamla blogg nu och kommer finnas här på blogger istället. Vill vara mer personlig. Mer hemlig. Men jag hoppas du fortsätter titta in då och då! Jag är hos dig lika ofta som vanligt. Kramis http://ummagumman.blogspot.com/

10:39 fm  
Blogger ceppo sa...

Nu blev jag ju lättad! Du finns fortfarande. Kollat din blogg typ fyra gånger idag - trodde det var fel på nätet :S Jag kollar alltid din blogg lina lilla! :)

Jag har fått en ryggsäck till tågluffen i present. Faktiskt inte fått nåt annat. Omogna jag kände ett styng av besvikelse långt inne i mig. Min syster fick en resa i europa när hon fyllde 18.. Men okej, jag kanske är liite avundsjuk. Låter mig vara det en stund - så går det över sen!:P

Vad glad jag är att du inte lagt av med bloggandet..!:)

puss på rej!

11:25 fm  
Blogger Felicitas sa...

Det lät som en riktigt härlig helg! Trist att du blivit förkyld bara.. =/ Men du repar dig snart!! Se till att få mycket sömn och mat (ja, det är ju nästan ironiskt att jag skriver det till dig), så repar du dig extra fort!

Puss & kram!

11:57 fm  
Blogger Felicitas sa...

Vad söt du är på bilden förresten!! Och jag hoppas att festen blir riktigt lyckad. Kom ihåg att det är kvalitet som gäller, inte kvantitet... ;)

Kram igen!

11:58 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida