söndag, juni 03, 2007

lugn.


Ja så var det måndag.. Igår var det jättetrevligt. Jag cyklade till slottskogen (det tog längre tid än jag trodde). H och H hade bakat paj. Jag hade ju som sagt ätit lunch ett par timmar tidigare, men blev lite sugen så jag åt av den. Det var jättegott. Vi satt i fyra timmar i solen. Jag satt med ryggen mot solen - idag är jag fulröd över den..! Sen handlade vi halloumiost (som jag aldrig ätit) och grönsaker. Gick hem till H och lagade mat och åt. Det var gott. Salt!:D Hs nya (flirt? karl?) var med. Han var skittrevlig och han och H var så söta mot varandra att man blev lite rörd..! Jag slappnade verkligen av bland alla människor. Det var skönt. Slapp dividera med mig själv om jag skulle äta mat, eller inte (eftersom pajen varit ganska nyss), jag åt utan att tänka. Sen rökte vi vattenpipa och sedan cyklade jag hem. Halv tolv var jag hemma.

Idag ska jag till Jörrel för sista gången på flera månader. I september sätter vi upp en tid. Och hörs innan, ifall jag ska fortsätta eller lägga av. Förra veckan när jag var där mådde jag inte bra, så jag grinade och sådär. Jag skäms alltid när jag grinar. Jag är en blödig person - så jag får acceptera att det rinner mycket tårar (oj vad pop det lät då) men vilket ställe är lämpligare att lipa på än hos psykologen..? Idag mår jag i allafall helt strålande. Och jag känner mig tillfreds på något vis. Lugn. Viktig kontrast mot hösten/jul-tiderna. Då kände jag det där kaoset, men samtidigt så avtrubbad. Hade aldrig kunnat känna mig lugn på det sättet jag gör nu. Det är väl naturligt förstås, att kroppen inte tillåter psyket att ha lugn och ro innan den fått ordentligt med näring.

Sen idag, efter Jörrel, så ska jag till skolan. Lektion(!) hehe. Sen kanske körskolan för att avboka torsdagslektionen. Ska till Hs kompis S land. Med H och några andra såklart.

Ikväll ska jag och H grilla, hoppas det är sol.. Annars kanske sushi(?)
Nu måste jag bege mig. Ska promenixa till stan, dagens promenad typ. Jag ångrar att jag sprang och cyklade igår. Känner mig lite risig i svalget..!

1 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg idag - Det låter som att du mått lite bättre under gårdagen! Hoppas det fortsätter i samma andra under denna dagen, och hela kommande veckan med för den delen! Självklart lusläser jag allt du skriver, men jag har varit lite "orolig" för dig då det verkar som att du fått kämpa EXTRA mycket den senaste tiden... Då är det bra att spy galla här på bloggen: Det är ju det den är till för!!! ;-)
Blev det någon grillning? Vädret verkar tillåta det..

Du undrade hur det gick på min "intervju": Det var exakt samma frågor som jag fått 2 gånger tidigare. En total utfrågning om den senaste månadens matintag, tankar, känslor and so on. Lite som dom där självskattningsskalorna man ofta får göra på olika behandlingar du vet?!

Back 2 work - slappin some old mens ass! :P

9:48 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida