söndag, juni 10, 2007

min vecka.


Nu var det en vecka sedan jag bloggade.. Känns som om jag levt helt i en annan värld den här veckan. Galet.

I onsdags åkte jag, H och L till S land, där H och J redan höll till. Det var varmt. Jag körde dit (pappa satt brevid). 140km/h på 110-vägen.. - AAH.. hehe. Skönt med pappa som alltid vill komma fram fort. Mamma är mer mesig med fart.

Vi klättrade in genom S fönster i den gulliga röda stugan med vita knutar. Jävlar vad lant-idylliskt det var alltså! Hela lilla samhället (Valinge hette det) var skitfint, 300 människor bara.. Vi kom ju dit på kvällen, strax innan halv åtta. Bytte om, sen drack vi en del. Absint, öl, vodka.. Jag dricker ju väldigt sällan. Men det var trevligt. Vi promenerade och spelade fotboll och somnade. På morgonen mådde jag bra, och dom andra med tror jag. Jag brukar må så sjukt dåligt av alkohol dagen efter. Men det kändes bra knepigt nog. Vi promenerade i snigelfart (så varmt) till sjön som låg väl en 2 km bort eller så. Det tog oss typ.. 40 minuter eller sådär.........

Vi badade och slappade på bryggan en himla lång stund. Varmt, skönt. Sen gick vi till Ican och köpte bullar och grönsaker till kvällen. Vi gick hem. Det tog långt tid och vi smälte nästan bort. Tur att jag hade så mycket solskydd. Sen ville L dricka, men ingen annan. Jag ville konstigt nog också det. S tillslut också. Vi skottade av L.s smironoff, kändes lite taskigt då han hade köpt den för 250 pix eller sådär.. Men det smakade inte så starkt, jag brukar vara väldigt lättpåverkad och känslig, nästan allergisk mot alkohol. Jag har aldrig tålt det. Men jag kände mig väldigt nykter. Jag tog ändå fem ganska stora skottar utan att bli full (först). Sen promenerade vi som hade druckit - förstod faktiskt dom andra som inte ville gå mitt i natten. Det var trävligt, vi spelade fotboll också. Vi kom väl tillbaka till stugan runt tre och somnade. Vaknade halv tolv av att H och H väckte oss. Jag sover ju aldrig till längre än typ.. sju¨så det var skumt. Vi åt frukost, sen ville några bada. Jag, J och L gick till badet och skulle vara tillbaka inom en timma. Bråttom. Det var en så fin sjö. Och varmt i vattnet. När vi kom tillbaka hade dom andra lagat mat. Vi åt mest färskpotatis och tomat/bön-gryta när vi var där. Sen åkte vi tillbaka till staden. Några av oss bestämde oss för att gå ut på kvällen - nåt nyöppnat ställe i linné. Åkte till H och drack té när jag varit hemma och käkat. Sen gick jag, H, J, H och Hs nya karl ut. Stället var väldigt fullt, vi orkade inte stå i kön. Vi gick tillbaka till stan och gick på ett fult, skabbigt ställe. Men billigt var det. Och apäckligt vin.. Sen var jag liiite på kanelen, vi gick hem till J. Några till hängde på. Där skottade vi balsam (varför??). Jag blev väl lite berusad. Men inte direkt fullfull. Jag förstår inte varför jag valde att dricka en tredje dag i rad faktiskt. Sen skickade min mamma en massa sms på morgonkvisten (runt halv fyra), hon hade väntat uppe.. fick dåligt samvete. Sen gick vi och la oss. Sov till halv nio, vi åt lite frukost, satt och tog det lugnt på Js fina gård. Väldigt avundsjuk på hans lägenhet är jag. Jag vill inte bo i hus, en lägenhet och en schysst gård är ju så mycket bättre! Sen gick jag och skulle träffa M och H för sushi, det var trevligt. Men jag kände mig lite förvirrad. Sen åkte jag hem, duschade, hämtade badkläder, Åkte till H och badade med henne och J i hennes sjö. Sen åt vi falafel, drack massa vatten och åkte till stan. Kollade på en halv film hos J, sen gick jag hem. Då mådde jag inte bra. Känns som om jag levt i en bubbla i hela veckan. Jag har ju umgåtts med samma trävliga människor och druckit för mycket, och sovit och ätit för lite. Så igårkväll kom jag liksom tillbaka till verkligheten. kändes så konstigt. Hemma halv tolv var jag, åt lite macka och gick och la mig. Vred mig i värmen. Så varmt. Vaknade ganska tidigt imorse, väntade upp mamma och pappa. Vi åt frukost ute på altanen. Skönt.

Ska jobba idag, sen träffa H och gå på Röhska museét. Oj vad jag älskar H, hon är så himla bra.

Det kanska är lite förvirrat det här inlägget - det är bara för att jag är lite förvirrad. Känns som om jag tappade mig själv lite inatt. Jag har haft härliga dagar i värmen och nu är dom liksom borta. Nu försvinner skolan på torsdag. Mina rutiner försvinner. Imorn är det östra. En månad sen sist. Vet att jag varken gått upp eller ner.
Bra inför tågluffen. man måste kunna hålla vikten när man reser.

1 kommentarer:

Blogger meva sa...

När är det du åker på tågluffen?
Det blir säkert skitskönt och en mysig sommarupplevelse tror jag. Även en utmaning med maten. Jag tror det är viktigt att ta bort eller iaf gå emot dedär tankarna om att man kanske ätit för mycket när man inte får se sin vikt eller inte har samma rutin på ätandet som man har hemma i vardagens mönster. Men tänk vilken bra erfarenhet. Att lyssna på kroppen, som ju faktiskt ju mer man ger den vad den behöver också visar mer och mer tydligt när den är nöjd. DU kommer att klara det, det är jag säker på. Fortsätt kämpa på, du är så duktig. Nästa sommar ska fanimej vara helt frisk för oss båda! Puss och kram.

12:52 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida