fredag, juni 15, 2007

sommarlov


Hej hopp godmorgon!

Vilken krånglig sits jag hamnar i ibland. Jag har en kompis LN kan vi kalla henne. Hon liksom suger ut min energi och våra ändlösa samtal handlar om henne, hennes träning, hennes pojkvän och hennes problem. Nu har hon ringt mig i snitt 15-16 gånger om dagen/natten den senaste veckan. Jag har inte svarat utan låtit det ringa. Dålig stil, jag vet. Men jag kan ju inte säga nej, eller säga ifrån. Min stora svaghet. Men igår så fick jag nog, tänkte ringa och säga som det var. Att vi vuxit ifrån varandra, inte har något gemensamt och att vår "relation" är död. För det är den. Den är dessutom så väldigt ensidig. Det här är något jag tänkt på i flera år nu så det är inget nytt. Vad hände då? Jo jag fick reda på att hon är g r a v i d. Att hon har det jobbigt med pojkvännen och att ingen vet nästan, att det är i ett tidigt skede och att det är på måndag aborten blir av. Jag kunde ju inte kläcka ur mig det om att jag ville avsluta med henne då. Dessutom om man ger LN fingret slukar hon hela armen. Och axeln. Så jag pratade med henne en stund igårkväll och helt plötsligt skulle vi promenera nu på morgonen. Och nu på promenaden så ville hon åka utomlands med mig, en restresa till grekland eller så. Och jag ville verkligen inte. Så jag sa att jag skulle jobba och att det inte gick. Hon verkar ändå ta det ganska lugnt med graviditeten. Jag fattar att hon har väldigt få människor som umgås med henne, men bara för det får jag göra det. Jag vet att det låter egoistiskt och hemskt - men jag hatar att vara den där snälla tjejen som får ta på sig andras problem och umgås med folk som jag faktiskt inte gillar, bara för att ingen annan gör det. Vänner är ju vänner, inte människor man ska "tycka synd om" jämt. Jag vill inte att hela sommaren ska färgas av att jag måste prata med LN fyra gånger om dagen. Jag känner mig så jävla elak också. Verkligen. Typ "kall" som människa. Men det är väl en del av att försöka bli fullständigt frisk från anorexin - att våga känna de fula känslorna också. Det kanske är fult, men LN blir knappast en annan människa för att hon blev gravid.

Igår var första sommarlovsdagen och jag hade dubbellektion på körskolan klockan åtta på morgonen. Kvällen innan var det som sagt skolavslutning, jag, H, H och hennes N, L och L satt på Hs balkong och rökte min vackra vattenpipa halva natten. Jag blir alldeles varm av mina vänner. Om jag inte hade börjat öppna skalet och umgås med mina kamrater hade jag nog vart kvar i samma skit fortfarande. Tja, så satt vi och rökte till typ ett, sen gick jag. H och L var tvungna att springa till sista vagnen. L följde mig till järntorget. Vi gick förbi baren som vi var på i fredags, det var fullt med folk. Det var ju konstigt, eftersom det var onsdag, och vi hade vart ute på en fredag som sagt - då var det heeelt tomt. Inte en människa.. Sen tog han vagnen hem och jag stötte på några människor jag umgicks med när jag var femton. Fan vad sjukt alltså, vad gamla vi har blivit. Vi badade i poseidon ihop. Inga nära vänner. Utan det var S kompis+ en av hennes kompisar. Dom är jättetrevliga. När man träffar gamla kompisar kan man verkligen se att man har förändrats. Sist de såg mig hade jag 21 centimeter rosa? (gul? blå?) tuppkam och ilska i mig. Jag drack hela tiden och var allmänt dräggig. Vi pratade om gamla tider (de tog min vagn) och dom frågade om jag umgicks något i de incestuösa kretsarna fortfarande. Hahahaha.. För dom som inte vet - göteborgs flator är invigda i en läskig krets. Där alla har varit ihop/hållt på med alla, alla vet om allas ex och alla är bara allmänt. Konstiga. Nej sa jag, det var mycket länge sen. Jag håller mig borta. Om jag är i behov av en fru någon gång kan jag ju alltid flytta till Norrland. Alternativt utomlands. Jag förstår liksom inte attityden här. Det är så jävla konstigt. Jag gillar inte klädkoderna, hur man ska vara. Jag är ju inte sån.

Nog om det, sen ringde H och L - deras vagn hade missats och det var ju sista vagnen, de åkte med mig hem och sov här. På morgonen hade de redan gått innan jag vaknat. Jag promenixade till körskolan. Fick köra med den nästan färdigutbildade praktikanten. Han var riktigt bra faktiskt. Vi pratade om min skola och framtid och så. Gick hem, somnade (kom hem två på natten, somnade tre, fick gå upp sex). Sov lääänge, till halv tre. Skulle boxas med A klockan fem (2 timmar). Preciis innan jag skulle cykla iväg fick jag sms, hon hade ont i halsen. Kunde inte träna. Så jag begav mig ut i skatås för långspring. Det var skönt. Har ju varit sjuk/förkyld i nästan tre hela veckor. Dock vet jag inte hur jättefrisk jag var igår eftersom jag känner mig lite kass i halsen igen idag..! SKIT.. Men får ändå erkänna att löpningen igår var underbar. Jag kommer aldrig upphöras att förvånas över hur skönt det är att springa när kroppen ¨får vad den behöver. När konditionsträningen inte innebär ett tvång utan ren och skär glädje.

Tja, jag och L pratade om att ta med oss H och nån mer som är hemma, ut idag eller imorn. Det är ju fint väder och vin skulle vara gott..

Nu ska jag bege mig till stan på min cykel, köpa en tröja som jag såg en bloggerska ha.. Pinsamt eller hur. Men hon hade köpt den på Hms barnavdelning därför är jag tacksam över att kunna använda de storlekarna.. billigt och bra, det tråkiga är väl att brösten inte blir så jävla fina i barntshirtar.. haha. Det står "Love makes peace" på den. Låter finfint för mig. Det hade vart ännu fräckare om det stod "kärlek gör fred" på den. Men man kan inte få allt liksom.. ;) Dessutom kostar den bara 80 pix. Hoppas den finns kvar..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida