fredag, augusti 17, 2007

fan.


Det kryper i mig. Den här rastlösheten, konstiga känslan har jag ju kommit över. Den kanske kommer tillbaka igen ibland bara. Man kan inte alltid må bäst.

Veckan har varit okej, fast när jag inte klarade teorin, fy vad dålig jag kände mig. Jag skulle ha pluggat bättre. Har läst några timmar till i boken, ska se om det finns en återbudstid på måndag. Fast det är svårt att få sånna tider. Nu kan jag kanske inte boka uppkörning på flera flera veckor bara för det. :(

Och då kanske jag får min första uppkörningstid i slutet av december först (lååånga köer). Och då är det kanske halt också.

I tisdags ringde jag i H (inte H från resan) och grinade. Hon kom direkt. drack te och sen köpte lakritsrot. Vi åkte in till stan, köpte en silverklänning och strumpbyxor i 170 från barnavdelningen, barnavdelningen är bra oftast, skönt att vara kort och kunna ha kläderna. Märkte dock senare att benen var skitsmala i de fina strumpbyxorna, så jag kunde inte ha dom.

Sen träffade vi H, L, V och E, satt vid vattnet i kvällssolen. Sen gick vi hem till V, drack te, tittade lite på sunes jul, åkte hem innan midnatt. Vaknade upp med ont i benhinnorna på onsdagen. Miserabelt. Orkade ingenting. Var bara hemma och segade. På kvällen skulle vi fira As 18-årsdag (inte A från resan). H hade köpt ett skitfint cigarettmunstycke som jag och H var med på. Vi drack ett glas vin och några lakritsskott på ett ställe. Grabbarna var där (inte S och J som är i Paris de jävlarna - jag saknar dom). Vi gick vidare strax innan elva, skulle till Pustervik och titta på någon som spelade, men det var dyrt. Hamnade tillslut på ett snobbigt ställe, drack två glas vin till. Gick rätt upp i huvudet, hade ätit lite dålig middag så jag blev full som en kastrull. Kände mig konstig i kroppen. Klockan var sent när vi gick mot majorna. H och H samt Hs pojkvän N skulle sova hos H. Jag tänkte väl ta en vagn från längre upp i majorna. Behövde luft. Och fundera. H sa att vi kunde dela säng hos H. Jag betedde mig drygt och kallt. Sa att jag ville gå. Att jag skulle ta vagn. Hon sa att inga vagnar gick. Men jag var helt övertygad. Sa inte ens hejdå. Gick med de andra. Ingen vagn gick ju såklart, hade fel. Fick sova hos V. Det regnade hela morgonen och jag var bakfull och mådde dåligt. Åkte hem, var hemma hela dagen och kände mig ledsen och konstig och fel och allt. Dagen igår var konstig alltså. Vi åt pizza på kvällen, ånger.

Idag vet jag inte vad jag ska hitta på. Kroppen känns konstig. Svullen liksom. Hoppas det är mensen som ska komma, för den har känts såhär ett tag nu. Inte min kropp känns det som. större.

Har dåligt samvete för att jag var dryg mot H, skickade förlåt igår, fick ett svar som jag läste imorse. Hon skrev att hon hoppades att jag inte skulle bli som jag var i onsdags nu. Ibland har man en dålig dag, en snefylla. Jag tror inte jag är hemsk hela tiden pågrund av att jag var det en kväll.

Ska nog gå till banken nu. flytta min skatteåterbäring och studiebidragsgrejen.

1 kommentarer:

Blogger Felicitas sa...

Sötis.. Så tråkigt att du kuggade teorin och att du känner dig konstig.. =( Men dust yourself off and try again!! Du ska se att det är mensen som spökar, så brukar jag alltid känna mig (hemskt!!).

KRAM

4:11 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida