måndag, juli 16, 2007

obildat.



Vilken mes jag är. Två gånger på en dag känns överbloggat.. Ja, åkte till J va, drack te, han orkade inte så mycket mer, det syntes. Det gjorde ont för honom att prata, hans hals var fett tjock (se vilken ful mening jag fick till). Tydligen så smittar det inom 6-7 veckor med körtelfeber. Så jävla nervös är jag nu. Kusinen hade körtelfeber i tre veckor (låter länge) men kysste sin dåvarande pojkvän som fick körtelfebern i FEM MÅNADER. Hs kompis hade det också ett HALVÅR. Jag tycker jättesynd om J, men egoismen hägrar. Jag är rädd för abersjukdomen körtelfeber.

Dessutom, nyss så nös jag en jättenys, kändes preciiis som det alltid gör dagen innan nästa förkylning (jag är förkyld jätteofta). Och jag som i allafall hade tänkt vara fullt frisk när vi åker :( och kanske hinna kuta en sväng på onsdagen.. Inte en chans att jag gör det misstaget igen (efter förra förkylningen för ett tag sen).

Ja, försöker i en lätt panik hindra det med te (som om det någonsin hjälper, fan fan fan). Mitt favvoté. Det här märket (yogité) har verkligen lyckats få mig att gå på deras mesiga karma-koncept. Varje gång man öppnar tepåsen så finns det en "vis mening" där. En gång var det "follow your heart"... klysha utav bara helvete, men jag blir varm i själen av att dricka detta högst uträknande företagets yogite.. Inget tein heller, så man kan dricka obegränsat såhär på kvällstimman. kanel, lakrits och kryddté bara. Vad det stod idag? - "Inspiring others towards happiness brings you happiness". Känns som om jag får superkarma bara av att klunka tet. HAHAHA, nej men gott är det ;). tipstips alltså.. <3

Just det, vad kan man göra åt mörka ringar under ögonen? förutom att sova..? :s

Jag har märkt att jag bloggar väldigt ytligt nuförtiden, vet inte varför. Läste alla inlägg jag skrev i november/december/januari igår. Blev ledsen, jag verkade mycket mer bildad och klok på den tiden, sjukdom till trots.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida