måndag, augusti 13, 2007

snus-stopp.



Ikväll kommer en tysk 16-åring. Hon ska bo hos oss i nära fyra månader ser det ut som. Plugga i Sverige. Nästa helg åker mamma och pappa bort (helgen som kommer nu) och lämnar mig med ansvar över denna tyska + lillebror, undrar hur deras tankar gick när dom kom på den ideén?

Äh.. I helgen har det ju vart way outwest. Vart alldeles för lat och trött för att klubba (trots att det ingick i mitt dyra vuxenpass), såg inte allt jag ville se eftersom jag inte riktigt orkade. Var där med M, träffade gamla "barndomsvän" J, som läser min blogg. Jag orkade inte vara sur och irriterad och dryg, jag har aldrig vart bra på det och dessutom har jag växt upp. Hon var trevlig, när hon var full.

Såg Manu Chao (kärlek) och det var vackert, såg Regina Spektor, finfint. Såg Koop, det var bra. Ville ju se Lily Allen men hon hade ställt in. Skit.

I lördags tränade både jag och mor på morgonen, sen brunchade vi. Mysigt med latte och lördagsfrulle. Igår ´rörde jag inte på mig ett jota. Gick knappt utanför dörren, åt middag med storasyster och hennes nya snygga karl (han ser ut som en modell). Sen ringde fina H som jag inte sett på månader (vi gick om varandra i sommar kan man säga). Åkte således till majorna och hem till V där alla drack té. vi tittade igenom våra bilder och sådär. Fick lite energi av att träffa dom, kände mig ledsen och nere hela dagen. Måste bero på snus-stoppet. Jag har alltså snusat ganska mycket den senaste månaden och bestämt mig för att sluta tvärt nu. Det känns inte bra, och jag är hela tiden på vippen att gå och köpa en dosa. Men nikotin är skit och jag vill inte vara nikotinist-slav resten av livet. Dock känns det egentligen som en dålig tidpunkt att sluta, har ingen motivation och allt känns lite ledsamt och trögt just nu. Har teoriprov imorgon förmiddag och om jag inte klarar det blir jag skitledsen. Orkar inte vänta tio veckor till på ny tid..Har inte pluggat tillräckligt.

Här är en bild från resan(i Paris)
och mig idag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida