måndag, augusti 20, 2007

klarade teorin! <3


Imorse låg jag som en igel på telefonen för att få en återbudstid till vägverket. Och en timmes konstant ringande gav resultat. Två timmar senare satt jag med väldigt mycket mindre nervositet i kroppen än första provet, utan torr mun och slutningsfel i hjärnan och gjorde provet på halva tiden. Blev godkänd och det kändes himla bra. Med lätta steg trippade jag därifrån tvärs över gatan mot min söta farmor som jag inte sett på över en månad. Det var trevligt. Drack en kopp kaffe, pratade om livet och andra saker och vips var två timmar försvunna.

Promenixade hem genom det för mig praktiskt taget oupptäckta örgryte. Området som ligger vägg i vägg med mina kvarter så att säga, men jag bara cyklat/gått förbi. Göteborgs gräddhylla som det kallas. Finfint. Väl hemma blev jag jättehungrig och tog av tonfisklasagnen jag lagade igår. Himlans god. Sen åkte jag till stan, hämtade ut Manu Chao-biljett, lallade runt på myrorna ett bra tag, träffade H en kort stund och tog mig hemåt. Köpte även nya gå-skor i stan. Har fått svårt med fötterna av flera anledningar, så jag har världens inåtpronation. Så de där skorna blev finemang. Skulle även köpa löparskor, men kände att jag ville prova ut dom på ett braigt ställe, inte intersport eller så. Dom kan ju inget där. Hemma efter en lång dag (känns det som) och galet lättad över teoriprovet, min gullmamma hade gjort världens godaste middag, veghamburgare med tomatsalsa, avocadomos och gottigt bröd. En sten föll från mina axlar i och med provet, och min matlust kom tillbaka efter en vecka då jag fått liksom äta utan matglädje och bara på rutin. Nu kändes det gott med mat, utan oro i magen över stress och press och teoribok så var det plötsligt gott liksom! . Imorn är det körlektion igen och jag slipper skämmas för min körlärare och kan boka uppkörning. aaah! :)

Annars ska jag förmodligen gå på liseberg imorn för första gången på tre år. L jobbar ju där så jag H och A kanske ska dit. Jag är ju deras idealbesökare eftersom jag inte bangar för en enda attraktion. (moget av mig! väldigt, när är det bästa tillfället att skryta om att man kan åka ALLT på liseberg? - femman eller sådär kanske?)<3

Nej men, i veckan vet jag inte. H är ju i sthlm. Vill skriva något som betyder något, men ibland är orden för små för att säga allt man vill ha sagt. Jag saknar henne iaf, och hoppas jag inte förstör grejer mellan oss. Offentligt eller vadå..? Nejmen allvarligt. Det blev väldigt intensivt på resan och eftersom hon alltid får plocka upp spillrorna av mig och klistra ihop när jag lipar så blev det så på resan också, borde verkligen inte ha lagt det på henne. Jag älskar henne så mycket, min lilla kaka!

H som är kvar i götet och jag kanske hälsar på Vs land eller sådär. Men vet inte. Skolan börjar om endast sex dagar och kanske är det bra. Med rutiner och skit, grejer jag trodde jag skulle bli galen utan strax innan sommarlovet började. Men faktiskt så känner jag lite motvilja. Visst, klassen och underbara människor, teater och grejor. Men: Naturkunskap B som slutar 17.00 på fredagar. Nej. Långa dagar och halka ute. Nej. Inget gå ut på pustervik och dricka vin en vardag. Väldigt mycket smart-tänkande och stresspluggande och saker, för nu läser vi massa poäng och det ska vara fina fina betyg i allt. Och det kräver sin kvinna, orkar jag vara henne i ett år till? börjar jag rent av bli skoltrött? Näe, kanske har jag bara haft en så skruvad sommar (underbar men skruvad) att jag glömt allt vad skolan heter och nte känner igen allt bra med den, eller så. Äsch det löser sig.
¨
Godnatt!

1 kommentarer:

Blogger Felicitas sa...

GRATTIS snäckan, jag VISSTE att du skulle klara den!!! =D

5:51 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida