söndag, september 30, 2007

tillvaron

Det är segt att ha lösa framtänder. Segt att klaga över det. Hösten är seg och allt är bara allmänt tråkigt. Jag dricker så mycket kaffe att jag har ont i magen och mår illa. Tvångstanke? Haha, hur kan denna halvgiftiga dryck ens vara god när den vållar mig så mycket problem.. Försöker med te ibland men det är inte tillnärmelsevis lika gott..

Mina tänder knasar. Båda framtänderna är nu lösa. Den ena har börjat luta utåt. Och blivit grå. Vet inte varför.

Skitmycket i skolan och jag är trött på gymnasiet. Verkligen trött. Det känns långt tills vi går ut. Vill att hösten ska vara över, och vintern. Tål inte regnet. Allt man hör från mig är klagomål.. Humhum, ska bättra mig. Se positivt på grejer.

Min kondition är ungefär så kass den kan bli efter fem veckor av konditionslösa promenader.

Veckan som gått, vi har ett nytt projekt i skolan. Det är iochförsig en ljuspunkt. Om Selma Lagerlöf och Strindberg. Läser en bok av Selma. Jag älskar henne, hennes språkbruk är helt makalöst bra.. I torsdags kom min syster från Danmark. Mysigt att ha haft henne hemma några dar, idag åker hon hem igen.

Håller just på att ladda ner Jens Lekmans nya och Manu chaos. Funderar på att ta nån ljudbok också. Hummhumm.. Känns aldrig som att jag skriver något intressant längre, Är mitt liv outhärdligt tråkigt eller har jag bara blivit av med all förmåga att ens beskriva en dag så att den inte uppfattas som monoton. Jag kanske har monotona dagar. Kanske inget någonsin går framåt. Stundom får jag tillbaka sånna där jobbiga tankar,men jag låter dom vara. Tror att det alltid kommer finnas små spår, skillnaden är att nu är det jag som bestämmer över tankarna inte tankarna över mig.

Var på bokmässan igår, det var fruktansvärt. Verkligen. Massa folk som trängdes och man kunde knappt andas. Jag såg några "GI-experter" från tidningar (typ Fredrik Paulún och hon den där brunhåriga). Jag mådde illa. Jag gick förbi och krökte på läppen åt dom. Kankse fel människor att ta ut sin ilska på. Men jag tål inte dom där äckliga artiklarna om "GI-hoten" och "fettförbränningsBLABLABLA" som sådana människor står för. Alla vet innerst inne att lever man någorlunda balanserat så blir man inte överviktig. Det finns inga "farliga" livsmedel som "experterna" vill få oss att tro(jaja saker jag stör mig på i vardagen).

Längtar lite till Malmö. Först två veckor, tusen inlämningar, tandläkarbesök, körning, regnväder. Sen manu chao. BLÄÄÄÄÄÄÄ

Känner mig som en bortskämd skitunge. Särskillt med tanke på föregående inlägg. Fy fan, men ibland måste jag bara få känna att tillvaron är kass. Annars säger jag att jag är kass och då mår jag bara sämst. Ibland måste jag få skylla på tillvaron, trots att det kanske är min inställning till den som gör den jobbig.

<3

5 kommentarer:

Blogger Anna sa...

det här var ett intressant inlägg!
du har ett intressant liv!
du är en intressant tjej!
men du mår inte lika bra som i början av sommaren så du ser det inte. det är höst deppen som slår till tror jag, så känner iaf jag.
jag hoppas verkligen att det fixar sig med tänderna. tänker mycket på dig alla fall.
kram vännen!

10:48 fm  
Blogger Alexandra sa...

det låter jobbigt... tänder är verkligen inte roligt att ha problem med... kämpa på tjejen! kram

12:42 em  
Blogger Umma sa...

Shit vilka idioter det går lösa på gatorna alltså. Har din kompis återhämtat sig något sedan dess? Dom som utför sådana där saker kan verkligen inte ha en pinal självkänsla, eller empati för den delen! Ryser bara jag tänker på det...
Jag är så dålig på att blogga Ebba! "Skönt" att se att du inte skriver varje dag heller på ett sätt, på ett annat är det naturligtvis synd. Men huvudsaken är att jag vet om att du finns där någonstans och lever vidare - Det är ÅH så viktigt! Kram på dej tjejen!

11:43 fm  
Blogger meva sa...

Tack snälla!
Låter som höstdepp för din del, jag tycker det är helt okej att känna att allt är skit ibland. Huvudsaken man inte trycker bor känslorna och låter dem gå ut över något annat (läs maten, träning osv).
Jag har flyttat till Umeå och ska börja på ett ställe här. Jag ska börja med en kontakt där och sen får vi se hur bra eller dåligt det går.
Vill verkligen bli av med detta nu!
Går du till Östra fortfarande?
Och jag tycker inte du ska känna att du är dum som klagar på tänderna, det låter verkligen jättejobbigt. Hoppas det blir bra för dej snart!
Och du, du är också bra. bäst! Kram

4:08 fm  
Blogger ceppo sa...

anna: åh jag tackar! känns bra att jag inte tröttar ut ögon med mina blabla-dettaharjaggjortidag-inlägg.. Höstdepp är inget kul, men det börjar lätta lite nu..! :) ett mejl trillar in imorn i allafall. puss!

alexandra: tänder är verkligen jobbigt ja, tack! jag hoppas det löser sig!

ummagumma: Ja, det är helt galet, man blir så arg. Kan ju inget göra. Hemskt att han går omkring och kan fortsätta sådär. Tror min vän hämtat sig lite, men vet inte, ibland är det svårt att komma någon nära när jobbiga grejer hänt känns det som. Ja, det känns lite konstigt att blogga en gång i veckan efter att ha gjort det varje dag! samma till dig; känns bra att veta att du finns och när det ibland blir ett inlägg så läser jag det girigt!!!<3 puss

meva: ibland är det så skönt att "få" tycka synd om sig själv. Känns bra att kunna ligga och böla utan en jätteandledning.. och min höstdepp börjar lätta med anledning av det fantastiska höstvädret vi har här i götet. Det är så vackert!blir helt bubblig i magen av det..!!
lova att gå in med inställningen att klara av att göra dig fri från helvetet; tror verkligen sjukt mycket på dig och du är ju så värd det!<3 Östra är över för min del, har "fullständig remission" (fri från anorexidiagnosen helt). Känns väldigt bra.! puss!

(ni är så kloka allihop)

3:37 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida