onsdag, oktober 03, 2007

1.5 liter kaffe idag.


Onsdag it is. Har gjort lite i veckan. I måndags vaknade jag upp med världens ledsnaste känsla. Jag åker ju hemifrån halv åtta på måndagar, går non stop i skolan till fem, sen teater till halv nio ungefär, sen hem och hemma vid nio.Teatern är ju väldigt skojig men just allt med att ha skola så sent känns jobbigt, att vi den dagen har 3,5 timmar naturkunskap och 6,5 timmar teater blir lite mycket. Samt svenska. Men naturkunskapen var inställd (halva tiden alltså) så det räddade min dag lite.

Igår var det lugnt, var inget seriöst ämne, nån slapp föreläsning ungefär. Sedan åkte jag till J, L var också där. Vi tänkte cykla till havet men min kjol var för snäv så det gick inte(!!!) haha. Vi gick en promenad och drack kaffe istället,sen bestämmer dom att dom ska ut efter Js föreläsning i ryska och dom lyckas på något vänster övertala mig. Åker hem och byter till mindre snäv kjol, vi går till Flygarns haga(café), där sitter S och hans jättegulliga flickvän M, någon snubbe från deras ryskakurs och så V som kommer lite senare. Alla dricker öl utom jag som dricker ett par (3..) glas vin. Det var mysigt och väldigt anti-mig en tisdag out of the blå. Jag sover hos J och vi hade extreemt svårt att gå upp på morgonen, fick dra mig upp ur sängen, klockan var ändå tjugo över sju! (seeen tid för mig som går upp kring halv sex annars). Sen fick J göra te åt mig och sitta med mig i sitt kök och småprata i nära två timmar med fil och müsli, jag skubbade första lektionen och gick bara på andra istället. föreläsning om lagerlöf. Kändes skönt. Och vädret var fint, jag undrar om jag satte igång något jobbigt för J när jag sa "har du åldersångest?" eftersom jag har det ibland. För när han följde mig till spårvagnen verkade han låg över sin framtid och började prata om att han inte visste vad han ville med sitt liv..(förlåt j)

Efter skolan åkte några till stadens kärna, centralen. Jag somnar på vägen, de sista fem minutrarna. Jag sover med öppen mun på spårvagnen. Vaknar till och alla kamrater tittar på mig och skrattar. Tydligen slickar jag mig över tänderna i sömnen. Jag och H kliver av för att träffa J för en kaffe och promenad. I solen. Sen åker jag till psykologen och hon är så bra, egentligen mår jag alldeles för bra för att gå hos psykolog, men Hej Hå vad bra hon är jag väääägrar sluta. Moget jag vet. Sen går jag därifrån och träffar en barndomsvän som jag inte sett sen jag var 14 år och hade hög rosa tuppkam och arga stålhättade skor (HUVVA). Han känner inte igen mig. Vi tar en kaffe och promenad. HAHA, alltid den kombon, riktigt trevligt. Han såg så sjukt vuxen ut som alla ju gör när de inte går i femman, sexan och sjuan längre (det är där jag minns mina gamla barndomsvänner). Sen så åker han hem, jag åker hem och käkar massa maaat, har varit så sjukt hungrig idag utan anledning, på lunchen åt jag också massa, något hormonellt kanske. Anyhur.. Nu sitterjag här och tänker tanken på plugg. Men orkar inte riiiiktigt.. haha. Imorn är det torsdag, då ska vi gå på cirkus med skolan, kulturnatta på fredag, . trävligt.
förövrigt så ringde jag med gråten i halsen till tandläkarns telefonsvarare förra veckan, har fått tid på måndag. Äntligen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida