lördag, oktober 06, 2007

helg är bra.


Ja.. Ibland är livet ganska fint faktiskt.
Igår cyklade jag till stan, det var ju kulturnatta, skulle se på Hs pojkväns band spela i Domkyrkan, himla fin judisk keltzermusik (stavas det så?). Tufft att göra det i en så stor kyrka också - ackustiken (stavas säkert inte så heller). Mycket blås, väldigt tempo och tja, trevligt. Och dom var ju väldigt snyggt klädda också, 11mannaband nästan tror jag, med skjorta, väst och kostymbrallor. Finfint.
Sen gick vi (J, H och jag) till Masthuggskyrkan och tittade på jazz. Fint det med. Vi är ju ateister alla tre, men musik i kyrkan är icke att förakta, så länge det inte är psalmer.. Där träffade vi i allafall S och V.

Sen gick vi till Hagabion och var i alla mysiga lokaler och drack billigt vin (15 kr glaset. knäppt). Det var mysigt och lagomt, H och pojkvännen gick, jag och J avslutade kvällen med att ta oss med en cykel åtta kilometer hem till mig.. (hälften uppförsbacke, han skjutsade - det var trevligt att slippa trampa. haha). Vi sov inte så länge men låg och pratade ett bra tag på morgonen, sen käkade vi frukost, gick till sjön (vädret var fantastiskt) och han hjälpte mig med spanskan ett tag och vi tog det lugnt. Sen åkte vi till V för att laga mat på kvällen. Var apahungrig och vi gjorde god mat, V hade dessutom bakat en knäckig paj. gottgott. Han är så jävla kock V, ger direktiv som bara den; "j hacka det här! Ebba, styr upp en sallad". Roligt språk alltså.

Sen blev vi sittande där, H, S kom och några vänner till dom. Jag och H åkte hem ganska tidigt. Pratade om en grej, kändes bra. H är bäst, hon dömer mig aldrig. Och det är fint att veta.

Nu är jag ganska trött, klockan är närmre halv ett, ska upp sju och jobba imorn.. gotenachten.
Imorgon blir det samplugg med J (han pluggar ryska, jag pluggar annat) och H med.

2 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Nu tänker jag lämna en ganska ytlig kommentar men WHOW vad billigt vin! Är det verkligen sant att det inte kostade mer?

11:40 fm  
Blogger ceppo sa...

helt galet. Men hagabion är flummigt. Det är ju bara independent-independent i den mesta form som visas där. Kortfilm. Så himla mysigt ställe. Dom har aldrig bar heller. Bara på kulturnatta och vinet kostade yes indeed bara 15 kr. Inte var det gott men har svårt att tro att dom inte gick på förlust med tanke på hur överfulla glasen var. Iochförsig var det en ganska berusad herre som stod och hällde upp - men så var läget. Shyssta grejer för studenter i allafall.hehe

1:53 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida