torsdag, juni 26, 2008

snart jobb


Veckan har gått, jag har fått besök flera gånger, och kunnat gå lite på stan. Jag är ganska trött men annars är det fint. Det är konstigt att se på mig själv i spegel¨n, trots de skarpa ärren som alltid kommer finnas där, så är de fina, de ser naturliga ut, och det känns lättare, 300 gram som försvinner över en dag. Det märks. Idag var jag på återbesök och fick nya tejpar på ärren, det läker bra hittills, och jag ska tejpa ett halvår framåt(!) för att hindra ärren att växa. Det är ju lite tråkigt, men det är inte hälften vad bekymmer jag haft med min byst. Jag sprang in i kirurgen idag också, han frågade om jag var nöjd osv, och det är jag verkligen. Så häftigt att jag fick göra det.

På lördag börjar jag jobba, tio timmar fysiskt arbete, också på söndag. Är egentligen lite trött och osäker på hur det ska gå, Men jag längtar verkligen efter att jobba så det får bli så!

en lista från anna!:

1. Sommarplaner: jobba jobba jo-o-bba..! tio timmar, fem dar i veckan, ledig tors/fredag då alla andra jobbar. Då gäller det slappatid istället. Läka tänkte jag också göra.
2. Mest nöjd med: J, mina vänner och mig själv. Att jag klarade att få körkort, stipendium, fina betyg, underbar man, klara en operation, få ett jobb som var übersvårt att få - allt inom loppet av ett år. Sjukt nöjd.
3. Last: stress, kan nästan känna mig drogad av stress, känna att jag behöver den och stressa upp mig själv. (sen gillar jag godis och sånt - men det är ingen last)
4. Vad hänger på väggarna: marilyn monroeaffischer och spegel.
5: relation till mejlen? ingen speciellt bra(?) läser den nån gång i veckan. Det enda jag får som är värt är mejl från anna nån gång i bland! Mest skräpmejl får jag.
6: Senast jag skrattade: Idag när jag skulle backa in på en trång plats (fickparkera) och jag hade en lång tutande kö. vad kan man göra annat än skratta liksom..?! hehe.
7:nojjor: att det inte ska lösa sig med CSN, att det ska gå dåligt på jobbet, att jag läser för lite.
8. Favoritresmål: allt med tåg. Älskar tåget, nästan roligare än att vara på ett ställe. Paris i regn är också fantastiskt.
9. Favoritråvara: ost. Äter säkert ett hekto om dagen. Mackor kan jag äta i en vecka, älskar mackor.´Och kaffe.
10. Favoritredskap i köket: kaffekokaren
11. Hemlig kunskap: Det är en sån man vill ha, Men nej. Är alldeles för klok för alla mina kunskaper för att hålla dem hemliga!
12. Skrek senast till mina barn: Har inga barn.

jag har nu på mig en stadig, ganska ful träningsbehå jag ska ha i åtta veckor (inte sex som kirurgen sa). dag och natt i tre, sen bara dagtid. huvva! Men sköterskan blinkade lite och sa att ifall jag skulle gå ut om några veckor, så kunde jag ta någon snyggare behå för en kväll. Iddes inte säga att jag tänker gå ut på söndag, och skulle det vara ok med en snyggbehå då med? ehm.. kan ju faktiskt ändå inte dansa, men trevligt kan det bli ändå!:)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida